Zrakoplovni div Boeing suočava se s novim velikim udarcem.
Tvrtka je objavila kako se proizvodnja dugo očekivanog zrakoplova 777X odgađa za 2027. godinu, što će je stajati čak pet milijardi dolara u penalima zbog kašnjenja isporuka. Kao razlog navode se sve strože regulatorne prepreke koje moraju proći, piše BBC.
Ova odgoda dolazi u vrijeme rasta potražnje za međunarodnim putovanjima, dok Boeing pokušava promovirati svoj najnoviji model kao nasljednika legendarnih 747 i 777. Unatoč problemima s povjerenjem koji prate tvrtku nakon niza incidenata, uključujući i onaj kada su vrata aviona otpala usred leta, Boeing je objavio da su prihodi u tri mjeseca zaključno s rujnom porasli za 30 posto na 23,27 milijardi dolara u odnosu na isto razdoblje lani.
Glavni izvršni direktor Kelly Ortberg izjavio je da tvrtka radi na "obnovi povjerenja kod svih naših dionika". Izrazio je razočaranje zbog odgode modela 777X, ali je dodao da se zrakoplov "dobro prošao na testiranju u letu". Naglasio je da Boeing radi na "stabilizaciji naših operacija kako bi se u potpunosti oporavila izvedba naše tvrtke".
Osim kritika na račun sigurnosti nekih zrakoplova posljednjih godina, tvrtka se suočila i sa štrajkovima zaposlenika zbog plaća i radnih uvjeta. Više od 3000 radnika u dvije američke obrambene jedinice obustavilo je rad u kolovozu, dok je prošle godine sedmotjedni štrajk gotovo 30.000 radnika u sektoru putničkih zrakoplova prekinut nakon dogovora.
Ortberg je i ranije obećao "vratiti povjerenje" u poslovanje, preurediti korporativnu kulturu i dati prioritet sigurnosti putnika.
U svojim najnovijim rezultatima, Boeing je naveo da je u rujnu isporučio 55 zrakoplova, što je značajan porast u odnosu na prošlu godinu kada su štrajkovi smanjili isporuke i stvorili milijunske troškove.
Očekuje se da će isporuke modela 777X započeti 2027. godine, što bi trebalo poboljšati financijsku sliku tvrtke, s obzirom na to da su dosadašnja kašnjenja već uzrokovala gotovo 15 milijardi dolara troškova. Iz Boeinga navode kako će novi model biti učinkovitiji od konkurencije, donositi veći prihod zrakoplovnim tvrtkama i imati "najveću pouzdanost u svojoj klasi", uz čišći zrak u kabini i "ugodniju vožnju".