Besramni HAC-ovci gule građane visokim cestarinama, a istodobno dijele ogromne uskrsnice

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell

HRVATSKE autoceste prije petnaestak dana su znatno poskupjele. Ionako skupe cestarine od prvog dana travnja su više za, kako je rečeno, pet posto. No, kako je Index pisao, HAC ni u poskupljenju nije bio vjerodostojan, pa se ispostavilo da je cijena cestarine na pojedinim mjestima veća i do 25 posto.

>> Vlada je odlučila: Treba nam više mrtvih na cestama

Nije to omelo HAC-ovce koji su veće cijene cestarina predstavili kao modernizaciju.

"Ujednačavanje jedinične cijene po prijeđenom kilometru provodi se sukladno preporukama i smjernicama u sklopu projekta 'Modernizacija i restrukturiranje sektora cestovne infrastrukture' sa  Svjetskom Bankom te angažmanu konzultanta EBRD-a, a s obzirom na činjenicu da je jedinična cijena po kilometru manja na HAC-ovim dionicama nego na ARZ-ovim", objašnjavali su iz HAC-a.

Ali, baš kao u onim iritantnim reklamama, to nije sve.

Već od 1.7. čeka nas novo veliko poskupljenje i to od 10 posto, a koje će biti na snazi do 30 rujna.

HAC je jedna od najzaduženijih firmi u državnom vlasništvu, a povećanje cestarina dio je programa poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, čiji ukupni dug premašuje 5,2 milijarde eura. U ovoj godini cestarskim tvrtkama, odnosno HAC-u, Hrvatskim cestama i Autocesti Rijeka-Zagreb (ARZ), na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, sljedeće 8,2 milijarde, a 2019. godine 9 milijardi kuna.

Vlada garantira za kredite, oni si dijele obilne uskrsnice

Da bi HAC uopće ikako poslovao, zapravo se brine vlada koja redovito garantira za kredite ovog gubitaša. Tako je, primjerice, u svibnju prošle godine prihvatila Ugovor o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za financiranje Projekta restrukturiranja Hrvatskih autocesta (HAC), a ujedno je tom javnom poduzeću odobrila i novo zaduženje kod domaćih banaka, od 200 milijuna eura.


Hrvatske autoceste su, dakle, gubitaš koji je potpuno ovisan o državi, a visokim cijenama cestarina su, autocestu plaćenu i preplaćenu iz džepova građana, učinili većini stanovnika nedostupnom. Uz sve to, sve hrvatske vlasti već godinama izbjegavaju bilo kakvu modernizaciju ovog tromog sustava koja bi značajno smanjila troškove održavanja autocesta.

No, gubitaše iz HAC-a ništa od toga nije omelo u tome da i ove godine svojim radnicima isplate obilne uskrsnice.

U Hrvatskim autocestama održavanje i naplata cestarine, gdje je zaposleno 2826 radnika, isplaćen je jednokratni dodatak na plaću u neoporezivom iznosu od 500 kuna i dar u naravi u ukupnom iznosu od 400 kuna u obliku nadoplate na ENC račun. U HAC-u je podijeljena uskrsnica pod istim uvjetima.

Lani je zbog uskrsnica u HAC-u izbio pravi skandal jer se njihova podjela baš poklopila s novim zaduženjem, a ponašanjem HAC-ovaca bio je šokiran i tadašnji i sadašnji ministar prometa Oleg Butković. No, čini se da se ništa nije promijenilo. Ogromne uskrsnice HAC-ovci će dobiti i ove godine, bez obzira na to što je firma u teškim gubicima.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.