"DOK HRVATSKA turistička zajednica ulaže pozamašne svote novca u promociju hrvatskog nautičkog turizma, zbog neusklađenosti hrvatskog zakona o strancima i hrvatskog pomorskog zakona, duži boravak megajahti na Jadranu u praksi nije moguć", naglašeno je danas u sklopu kongresnog programa Adriatic Boat Showa.
Član posade kao stranac
"Po toj logici svaki član posade bi trebao otputovati u matičnu zemlju i ishoditi takvu potvrdu, tako da, osim što je u sukobu s direktivama o sigurnosti megajahti koje obvezuju minimalno trećinu posade za boravak na brodu dok je na vezu, to je i potpuno neisplativo za same vlasnike jahti", rečeno je danas dok je Jana Gaćina, direktorica prodaje Mandalina Marine naglasila kao radi ovog problema moraju direktno preusmjeriti klijenta u Sloveniju, Crnu Goru ili Italiju.
Nemoguće dobiti dozvole
"Znamo da je dozvole za godišnji boravak posade u RH nemoguće dobiti", rekla je Gaćina dok je moderator okruglog stola Tork Buckley, urednik uglednog međunarodnog nautičkog magazina "The Yacht Report" naglasio kako je posjet jedne megajahte znatno isplativiji od posjeta kruzera.
"Osim što se radi o plovilima koja znatno manje zagađuju okoliš, klijent koji u prosjeku plati 350.000 eura za sedmodnevno uživanje u svom plovilu, donosi znatan profit lučkim upravama i agentima, te cjelokupnom uslužnom sektoru", rekao je Buckley.
Direktor pomorske agencije Bluewater Allianze, Dorijan Dujmić dotaknuo se i niskih cijena vinjeta koje se plaćaju npr. za 60-metarsku megajahtu, a koje su definirane zakonom koji je pisan prije desetak godina. U tom zakonu ne postoji definicija megajahte, te je u potpunosti neprilagođen današnjem nautičkom sektoru.