Foto: FAH
TOMISLAV KUČENIĆ sa Zavoda za vještačenja Fakulteta prometnih znanosti je iskusni vozač, koji je za volanom u sklopu testiranja vozila proživio već 33 sudara.
"Pa prvi je bio onaj s najviše adrenalina, pošto se dogodi šok, a ovo sad ostalo dalje je više praksa, al i dalje navrne adrenalin", kaže Kučenić, koji provodi testove sudara.
Cilj testova je utvrditi do kakvih oštećenja u slučaju sudara dolazi na vozilu, ali i na ogradi.
Velika analiza FPZ-a i MUP-a
Upravo studenti i profesori u posljednje su četiri godine u suradnji s MUP-om analizirali 166 kobnih automobila nakon nesreća u kojima je netko smrtno stradao na hrvatskim prometnicama.
Za njih 42 posto, odnosno kod 70 vozila, utvrdili su da su bila tehnički neispravna i prije nesreće, a u najmanje 12 posto, odnosno kod 20 automobila, taj kvar je direktno uzrokovao samu nesreću.
Radi se o prvoj analizi takvog tipa, koja je ujedno iznimno značajna, jer itekako ukazuje na važnost održavanja vozila.
Hrvatski vozni park stalno zastarijeva
"U prilog tome ide i činjenica da naš vozni park stalno zastarijeva, sad je prosjek 13 i pol godina, samim tim povećava se tehnička neispravnost", ističe Goran Zovak sa Zavoda.
Zbog toga se povećava i broj tragedija - 2014. godine u Hrvatskoj je u nesrećama poginulo 313 ljudi, prošle godine 348, ove u prvih osam mjeseci 196 - što je manje nego u istom razdoblju prošle godine - ali opet daleko je više smrtno stradalih od europskog prosjeka.