Foto: Hina
Na upit hoće li tužiti kanadski Bombardier ukoliko se utvrdi da je kriv proizvođač aviona, Kučko je rekao da ne želi ništa govoriti dok istraga u potpunosti ne bude završena.
Službenih rezultata inspekcije još nema, a zrakoplov je vraćen u Zagreb već dva dana nakon incidenta te je postupak popravka započeo. Dash bi mogao ponovo na pistu kroz dva mjeseca.
Upitan o povoljnosti leasinga na koji su Dashevi iznajmljeni od kanadskog vlasnika u vrijeme kad je na čelu CA bio Ivan Mišetić, Kučko je rekao da ne može špekulirati jesu li uvjeti ugovora mogli biti bolji.
Prosječni najam je, kaže Kučko, 150.000 eura po zrakoplovu, no nisu svi isti i nisu iste generacije.
"Razvlači nas se po medijima dok dobro poslujemo"
"Ovih dana se CA konstantno razvlači zbog kojekakvih incidenata, no činjenica je da se dogodio samo jedan i to prvi put u povijesti ove kompanije, a to je bio Zurich. Sve ostalo nisu incidenti, nego manji kvarovi koji su svakodnevni i to je uobičajena stvar. Tu nema ništa neobično. Naši zrakoplovi su sigurni i putnici niti u jednom od njih nisu ugroženi", rekao je Kličko, vodeći novinare po hangarima Croatia Airlinesa.
Dodao je kako je zanimljivo da se CA "razvlači" po medijima u trenutku dok kompanija bilježi rast poslovanja. "U prvih osam mjeseci ove godine ostvarili smo 80 posto neto gubitka manje nego lani u ovom razdoblju. Tvrtka dobro napreduje", rekao je Kučko.
Član Uprave Zlatko Širac rekao je kako su zrakoplovi Dash osim što su kaže, sigurni, isto tako i štedljivi. Upotreba Dasha je na godišnjoj razini 60 milijuna kuna jeftinija od Airbuseva.
Zrakoplove, kaže, tvrtka održava kvalitetno i redovito, a koriste ih tvrdi čak i više od svjetskog prosjeka, ali uz veću pouzdanost.
Darko Virovac, tehnički direktor CA pojasnio je kako pregled aviona zahtijeva dnevno rad od čak 250 sati, a obuhvaća pregled strukture, servis motora, komandi i svih sustava koji su uključeni u avion.
Nakon toga slijedi proba izvan hangara, gdje se vrše probe motora i svih sustava na avionu. Ako tehničke karakteristike budu zadovoljene, zrakoplov istog trenutka može na pistu.