Foto: Tomislav Kristo/Cropix
U NEKOLICINI škola u Hrvatskoj predstavljen je 1. modul kurikuluma Zdravstvenoga odgoja "Živjeti zdravo" koji uključuje svakodnevnu vježbu, održavanje higijenskih navika i edukaciju o zdravoj prehrani. Predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Agencije za odgoj i obrazovanje te članovi Povjerenstva za izradu kurikuluma Zdravstvenoga odgoja prezentirali su desetominutne vježbe koje će se ubuduće provoditi u nižim razredima osnovne škole.
U sklopu modula 'Živjeti zdravo' najmlađima će se pokušati usaditi navika redovitog održavanja higijenskih navika i zdrave prehrane. Dodajmo kako je predstavljen i eksperimentalni projekt poligona za vježbanje, koji se kao pilot projekt uvodi u pet zagrebačkih osnovnih škola.
U Zagrebu 1. modul predstavila premijerova supruga
U osnovnoj školi 'Matije Gupca' ovo će u učionicama ubuduće biti svakodnevnica, barem jednom dnevno.
"Uvijek se učiteljica mora prilagođavati djeci i kad vidite da su zasićeni oni moraju malo provježbati. I učinak nakon takvog vježbanja i same nastave i svladavanja gradiva je zaista prekrasan. Posebno inzistiramo da se sve odvija uz glazbu. To nas zaista veseli, pa na kraju sve pretvorimo u veliki ples", ističe učiteljica 2.razreda Renata Relić.
Zašto su važne ove vježbe, objašnjava i suatorica modula 'Živjeti zdravo' Sanja Musić Milanović.
"Stvorit će pravilnu životnu naviku, a to je potreba tijela za pokretom. I onda će rasti ta minutaža jer jednom kad se 'navučeš' na sport, a 'navučeš' se jer serotonin proradi pa treba još još još, onda će to ići u sve boljem i boljem smjeru", kaže Musić Milanović.
Također je predstavljen i eksperimentalni projekt poligona za vježbanje koji će se kao pilot projekt uvesti u 10 osnovnih škola u Hrvatskoj.
"Poligon je tu, on je dizajniran za učionicu od 30-ak kvadrata, lako ga je spremiti, djeca odvježbaju i spremi se natrag u kofer i imamo tri sata tjelesnog kako je programom i predviđeno", objasnila je Musić Milanović.
"Nemoj svaki dan jesti slatko"
Osim vježbanja, prvi modul Zdravstvenog odgoja govori i o redovitom održavanju higijenskih navika te zdravoj prehrani.
"U školama je dominantna poruka da se jede nešto iz vrha piramide, nešto slatko, je li to krafna ili rolada, neki slatkiš. Naša želja je poslati poruku - nemoj svaki dan jesti nešto slatko. Pij vodu, otvori pipu i popij si vodu. Želimo kroz praksu tu djecu naučiti kako se ponašati", kaže Musić Milanović.
Za kraj riječ i onih kojih se to i najviše tiče.
"Ako se ne razgibavamo kao starim osobama se može dogoditi da smo u grču i da se ne možemo micati...Da je dobro se razgibavati i da trebamo zdravo jesti..Salata, riba, kuhano, izbjegavati pečeno, voće treba jesti...izbjegavati fast food..Ali volimo ga. A tko ga ne voli?", rekli su nam najmlađi.
Prvi modul Zdravstvenog odgoja predstavljen i u Splitu
U osnovnoj školi Sućidar u Splitu nastavnicima i učenicima predstavljen je prvi modul Zdravstvenog odgoja pod nazivom 'Živjeti zdravo'. Jedna je ovo od pet hrvatskih škola kojima je danas kroz ogledni sat predstavljen modul koji će se učiti od prvog do četvrtog razreda osnovne škole rekla je savjetnica ministra znanosti i obrazovanja Sabina Glasovac.
"U Zagrebu, Vukovaru, Osijeku, Koprivnici i ovdje u Sućidaru u Splitu cilj nam je ući direktno u razred gdje bi se i trebala odvijati nastava Zdravstvenog odgoja i pružiti svu podršku nastavnicima i u ovim materijalima koje smo danas prezentirali, kako bi nastava bila što kvalitetnija", istaknula je Glasovac.
Ovaj modul koji u sebi obuhvaća edukaciju djece o prehrani, higijeni, ali i o važnosti tjelovježbe, nastavnicima ne donosi ništa novo i nepoznato.
"70 posto nastave zdravstvenog odgoja već je do sad bilo u obrazovnom sustavu. Razrednici i nastavnici su to već radili s djecom. Oni su s njima razgovarali o važnosti zdravog života, kreiranja nekih zdravih prehrambenih navika, uvođenja tjelesne aktivnosti u svakodnevne živote. Jedina je razlika što to sada postaje obvezno", pojašnjava Glasovac.
Učiteljica razredne nastave Ines Blažević kaže kako problema neće biti ni s uvođenjem četvrtog modula, kojega dijelom i sada provode. "Četvrtaši imaju nastavnu jedinicu koja se tiče stereotipa u društvu, odnosno razlike roda i spola. Ne vidim da je tu nešto sporno. Oni stereotipi koji se pojavljuju u društvu, poput toga koji su zadaci žene u društvu ili koje su osobe muškog spola, mi smo to i do sada radili s djecom. Tu nema nekih velikih novina", naglašava Blažević.
Učenici četvrtih razreda danas su sa zanimanjem pratili predavanje, a ujedno su pokazali i veliko znanje o današnjoj temi. "Mislim da bi se Zdravstveni odgoj trebao uvesti zbog neke djece kojima mame puno rade tako da nauče da se sami mogu osamostaliti. Doma nam roditelji sigurno neće tako detaljno objasniti kao učiteljice. Tako stječemo i nova znanja. Kod Zdravstvenog odgoja mi se sviđa tjelovježba jer tako svoje tijelo održavamo zdravim. Mislim da je Zdravstveni odgoj dobar zbog zdravlja i sigurnosti", rekli su školarci.
Ovakvi ogledni satovi organizirat će se i za predstavljanje preostala tri modula.