JURICA PRSKALO, Goran Legac i Željko Kandžija vjerojatno će dobiti izdašnu novčanu nagradu zbog 75 dana provedenih u zatvoru i biti vraćeni na posao u Hrvatske autoceste, a da pritom ostaje upitno hoće li ikada biti procesuirani po optužnici u aferi Nesklad za koju, iako je podignuta prije gotovo tri godine, i dalje nema naznaka početka suđenja, piše Novi list.
Sva trojica uhićeni su 2009. godine zbog optužbe da su za 22 milijuna kuna preplatili posao farbanja tunela i pogodovali tvrtki Skladgradnja. U zatvoru su dobili otkaze koje je potpisao predsjednik Uprave HAC-a Stjepko Boban i kao obrazloženje otkaza naveo nedolazak na posao što je bila osnova za kasnije podizanje tužbe protiv HAC-a.
Uopće nije bio problem dokazati kako su Prskalo, Legac i Kandžija bili opravdano spriječeni u dolasku na posao, jer su bili u zatvoru, pa su sva trojica podigli tužbu protiv HAC-a u kojoj traže povratak na radno mjesto, te isplatu svih plaća s kamatama. Prvu tužbu već je dobio Jurica Prskalo nepravomoćnom odlukom Općinskog suda u Zagrebu, koja je ukinuta po žalbi HAC-a i vraćena na novo suđenje. Kod ostale dvojice još traje suđenje. Međutim, svakim danom raste i svota koju će jednog dana HAC vjerojatno morati isplatiti trojici bivših djelatnika. Prskalo, Legac i Kandžija zasad traže ukupno 3,3 milijuna kuna.
"Radi se o dogovoru predsjednika Uprave Stjepka Bobana i trojice optuženih kako bi dobili naknadu!"
Predsjednik Radničkog vijeća HAC-a i Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić ističe kako Radničko vijeće nije dalo suglasnost na otkaz Prskalu, Legcu i Kandžiji upravo zbog toga što se nisu slagali s obrazloženjem otkaza.
"Mislim da je sve to unaprijed dogovoreno između Bobana i ove trojice kako bi oni mogli tražiti naknadu. HAC je u ovom procesu u teškoj situaciji, jer je trebalo dati otkaze zbog nanošenja štete ugledu tvrtke ili na temelju nekog drugog obrazloženja i doista je opravdan strah da ćemo to izgubiti, tim više što već tri godine nema suđenja za slučaj farbanja tunela. Da je taj postupak išao dalje bilo bi lakše dokazivati na sudu kako su otkazi opravdani, ističe Stanić, koji nudi zanimljiv odgovor na pitanje što je razlog izostanka postupanja po jednoj od najpoznatijih optužnica među brojnim aferama u cestogradnji. Iako se činilo da su užasno visoke cijene Skladgradnje za farbanje tunela očiti kriminal, sudski vještaci o tome nemaju isto mišljenje.