Udruge i sindikati na Markovom trgu: "Nitko nema pravo vezati nam ruke narednih 50 godina"

Foto: Hina

DESETAK udruga i sindikata, na čelu s Nezavisnim cestarskim sindikatom danas su Vladi uručili zahtjev u kojem traže da se javnosti omogući dostupnost Studije o monetizaciji javnog duga HAC-a i ARZ-a, a na temelju koje je Vlada odlučila dati autoceste u koncesiju. Studija je, poručuju, jedan od preduvjeta za koncesiju.

Šef cestarskog sindikata Mijat Stanić smatra kako Vlada državnu imovinu prodaje bez pitanja građana. "Sve se to ignorira i očito je cilj ove koncesije prvenstveno krpanje proračuna. Tu je puno manipulacija informacijama i ne želi se jasno narodu objasniti o čemu se tu radi. Nitko nema pravo, tko je dobio mandat, nama vezati ruke za narednih 50 godina", rekao je Stanić.

"Tražimo transparentnost u odlučivanju o monetizaciji autocesta"

"Tražimo transparentnost u odlučivanju o monetizaciji autocesta", poruka je sindikata i nevladinih udruga koji su došli pred Vladu. Posljednju riječ bi mogli imati građani na referendumu. Udruge se protive davanju u koncesiju autocesta, ali i privatizaciji svih javnih usluga. Profit bi bio privatni, a rizik javni, poručili su ispred Vlade od koje su zatražili odgovore.

"Da Vlada objavi građanima zašto prodaje nešto njihovo, zašto prodajete našu kuću, a da mi ne znamo pošto je prodajete, zašto po toj cijeni i pod kojim uvjetima", rekao je Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata te dodao: "Mi želimo vidjeti da nam dokažu da u toj studiji stoji sve ovo, da su ispunjeni svi razlozi, da će biti pozitivni učinci i na proračun, i na razvoj, i na okoliš i javni interes. Javni interes se jedino može provjeriti putem referenduma", poručio je Stanić.

"Spremni smo započeti dugotrajnu kampanju, koja ide ne samo protiv koncesioniranja autocesta, nego i protiv koncesioniranja sve javne infrastrukture i javnih usluga. Dugoročno, one su štetne"


Dragan Zelić iz GONG-a istaknuo je važnost transparentnosti i dotakao se problema - koncesija se planira na čak 50 godina. "Zato se tu radi o velikom koruptivnom potencijalu. Nekome će vjerojatno kaniti dio tog posla i zato svaka faza ovog procesa mora biti itekako otvorena, javnost mora biti uključena, javnost mora raspravljati o ovom važnom projektu za Republiku Hrvatsku jer u suprotnom, ako se taje ovi dokumenti, to dodatno pobuđuje sumnju da se nešto 'muti' ispod stola, što mi ne želimo vjerovati i pozivam Vladu da objavi ove dokumente i potakne javnu raspravu o važnom projektu. Na taj način će pokazati da se drži principa dobrog upravljanja i da je ova Vlada drugačija u odnosu na bivše Vlade", kazao je Zelić.

Sindikalac Damir Jakuš također traži odgovore i propituje motive koncesije. "Ono što želimo znati je koliko košta rješenje koje se nudi, koliko košta bez tog rješenja i što ćemo mi to u konačnici morati platiti. Ono što je izuzetno važno, ako i dođe do nekakvog unovčenja autocesta, hoće li se taj novac stvarno potrošiti za vraćanje tih dugova ili djelomično za vraćanje neke rate, a ostatak potrošiti u interesu novih izbora", poručuje Jakuš.

Teodor Celakoski iz Prava na grad najavio je jačanje platforme kojoj je cilj onemogućiti rasprodaju javnog dobra. "Vrlo je jednostavna situacija. Javni su rizici, privatne su koristi i profiti. To je taj model koji nam se nudi, ne samo u ovom slučaju, nego i u niz drugih. Mi ćemo jasno stati protiv ovog procesa, a netransparentnost tog procesa je sastavni dio mehanizma, kojime se zapravo hoće rasprodavati javna dobra, javna infrastruktura i javne usluge. U tom smislu smo spremni započeti dugotrajnu kampanju, koja ide ne samo protiv koncesioniranja autocesta, nego i protiv koncesioniranja sve javne infrastrukture i javnih usluga. Dugoročno, one su štetne", kazao je Celakoski. I kad se jednom poduzmu, nema povratka, jer, kako zaključuje Celakoski, to je jednosmjerna cesta.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.