Turizam u Hrvatskoj: "U Zadru su nas dočekali neočišćeni stolovi i nitko nas nije poslužio, u Splitu smo dobili kaznu unatoč invalidskoj oznaci"

Ilustracija: Duje Bonačić/HR Foto

NELJUBAZNOST prema turistima na Jadranu je i dalje svakodnevica. Čitatelji iz Čakovca opisali su nam svoje iskustvo tijekom dvotjednog godišnjeg odmora na Jadranu, a požalili su se i na parkirnu kaznu koju su dobili u Splitu, unatoč invalidskim oznakama na automobilu.

"Supruga i ja vratili smo se u ponedjeljak s 14-dnevnog odmora kojeg smo proveli na našem lijepom Jadranu. Ovaj mail je reakcija na članak objavljen na Indexovim stranicama pod naslovom "Turizam na Krku...". Ovo što se događa duž naše obale zaprepaštava.

Odmor smo započeli u Zadru, gdje je sve bilo lijepo dok nismo odlučili sjesti na kavu i pojesti kolač u slastičarnici u centru Zadra. Dočekali su nas neočišćeni stolovi, puni čaša i tanjura, sjedili smo 20 minuta za stolom u samoj slastičarnici i gledali kako se 6-7 konobara doslovno gubi po slastičarni. U tih 20 minuta nitko se od njih nije upristojio počistiti stol i uzeti narudžbu. Bila su još tri stola oko nas u istoj situaciji. Na kraju nam je sve prisjelo i otišli smo.

Horor gostoljubivosti i uslužnosti se nastavlja u Biogradu, gdje smo svakodnevno kupovali u tamošnjim velikim trgovačkim centrima. Ni u jednom od navedenih centara ni "dobar dan", ni "hvala", ni "doviđenja". Nije nam jasno da ti ljudi žive za tih 2-3 mjeseca sezone i onda imaju takav odnos prema turistima, a da ne pričamo kako nitko od navedenih djelatnika koji su radili ili na blagajni ili na frižiderima nije znao ni jedan strani jezik, pa su se sa strancima sporazumijevali rukama, nogama i ostalim pomagalima.

Ipak, kad već kolač nismo pojeli u Zadru, u Splitu nam je uslijedio šlag. U Split smo vozili punicu na trajekt za otok Brač. Punica je osoba s invaliditetom i kao takva ostvaruje pravo na invalidsku parkirnu kartu odnosno oznaku u autu u kojem se prevozi. Budući da su na rivi sva mjesta predviđena za invalide bila zauzeta, parkirali smo na prvo mjesto koje smo našli slobodno, da ne kružimo po cijelom Splitu na 35 stupnjeva. Nikada nigdje nismo imali nikakvih problema ako smo parkirali na regularno mjesto ukoliko nije bilo mjesta za invalide, nikada nigdje nismo dobili kaznu ili dnevnu kartu. Pola sata bilo je dovoljno da nam je djelatnik tamošnje parking službe zalijepio dnevnu kartu, unatoč istaknutoj oznaci na vjetrobranskom staklu.

Zvali smo službu za reklamacije, ali bez pomoći - mi bi trebali znati da prema njihovom Glasilu invalidi imaju pravo parkirati samo na mjesta predviđena za invalide ili u suprotnome moraju kupiti kartu. Kažu: "To Vam je od grada do grada drugačije...". Pitamo se kako smo to mogli znati - možda bi bilo dobro to Glasilo dijeliti svima koji dolaze u Split na naplatnim kućicama da se sa time upoznamo", požalili su se Indexu čitatelji iz Čakovca nakon odmora na Jadranu.

Nakon Indexovog upita prihvatili žalbu i poništili kaznu

Vezano uz parkirnu kaznu dobivenu u Splitu, upit smo poslali Službi parkirališta Prometa d.o.o. Split. Žalba čitatelja je nakon Indexovog upita prihvaćena te mu je kazna poništena.

"Svjesni smo situacije da parkirni kapaciteti u Gradu Splitu ne zadovoljavaju potrebe većeg broja korisnika parkiranja, a posebno je problem izražen kod osoba s invaliditetom.

Naime, nije nam namjera u radu iskorištavati nečije nedovoljno poznavanje prava, a pogotovo se to odnosi na osobe s invaliditetom.

U praksi takve slučajeve kada osobe s invaliditetom parkiraju na slobodna parkirna mjesta rješavaju na način da prigovore usvojimo i korisnike oslobodimo naknade za dnevnu parkirnu kartu. Na početku svakog uličnog parkirališta stoji prometni znak na kojem su istaknuti opći uvjeti poslovanja uključujući zonu, vrijeme rada i cijenu sata parkiranja. Pored toga postoje i posebna mjesta obilježena žutom bojom, skicom invalidskih kolica i prometnim znakom, u konkretnom slučaju radi se o 6 parkirnih mjesta za invalide.

Da bi osoba ostvarila pravo na znak pristupačnosti, citiramo: "Pravilnikom o znaku pristupačnosti (NN br. 78/08), pravo na znak pristupačnosti za besplatno parkiranje vozila na rezerviranim i posebno označenim parkirališnim mjestima za invalide ima osoba sa 80 ili više posto tjelesnog oštećenja, odnosno osobe koje imaju oštećenja donjih ekstremiteta 60 ili više posto".

Na znaku pristupačnosti kojim se služe osobe s invaliditetom je također navedeno da vrijede isključivo na za to posebno obilježenim mjestima.

Navedena gospođa je prilikom telefonskog razgovora od strane službenika upućena da ponovo podnese pismeni prigovor kako bi na temelju toga poništili dnevnu parkirnu kartu, što je i učinila 6. kolovoza 2013. godine te smo joj izišli u susret i navedenu dnevnu parkirnu kartu u iznosu od 75 kuna stornirali", odgovorili su na Indexov upit iz splitske parking službe.

"Danas sam zaprimio od njihove službe mail da su uvažili pritužbu", potvrdio nam je i Indexov čitatelj koji se požalio na dobivenu kaznu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.