Foto: FAH
Onima koji ljetuju na nešto udaljenijim hrvatskim otocima prijevoz trajektom do odredišta predstavlja prilično veliku financijsku stavku. Primjerice, četveročlanoj obitelji trošak za prijevoz tako može iznositi i do 1 500 kuna.
Nekad je let avionom jeftiniji od plovidbe trajektom
"Trajekt u Grčkoj na većoj udaljenosti plaćali smo manje nego trajekt od Zadra do otoka na kraćoj liniji", požalila se turistica iz Austrije.
Budući da su cijene trajektnog prijevoza svake godine više za 20 posto, pojedine su linije postale skuplje od prijevoza zrakoplovom. Za jednu osobu s automobilom trajekt od Zadra do Molata stoji 204 kune, dok se niskotarifni let od Zadra do Pariza može naći već po cijeni od 150 kuna.
Otočani zato traže model sufinanciranja za trajekte.
"Da nekako omogućimo ljudima na otoku koji se bave turizmom da budu jednako konkurentni kao oni na kopnu", rekao je predsjednik Otočnog sabora Denis Barić.
Konkurentnost i skupoća najčešće ne idu jedno s drugim. Za trošak prijevoza trajektom u nekim slučajevima turist može nekoliko dana boraviti u apartmanu.
Za prijevoz trajektom nekad je potrebno i više od tisuću kuna
Primjerice, povratna karta za četveročlanu obitelj od Splita do Visa stoji 1064, do Vele Luke 1420, a do Lastova 1 468 kuna.
Agencija za obalni linijski promet tvrdi da su ovakve cijene zasad jedini način da trajektni sustav ostane održiv. Od 48 koncesioniranih linija na Jadranu tek je njih pet rentabilno. Zimi su trajekti poluprazni, pa ljeto služi za popravljanje zarade.
Umjesto da svako ljeto poskupljuje vožnja, otočani traže tek subvencije kakve imaju niskotarifni zrakoplovni prijevoznici i pojeftinjenje po uzoru na skandinavske zemlje u kojima su trajekti gotovo besplatni za sve one koji putuju na otoke.