Foto: FAH
VIŠE od godinu dana od nestanka malezijskog zrakoplova Malaysia Airlinesa koji je letio iz Kuala Lumpura za Peking, ali je naglo promijenio smjer i nestao s radara, još uvijek nije poznata sudbina 239 nestalih putnika i članova posade.
Dok su se istražitelji u podvodnim potragama polako premjestili bliže obalama Australije, sve su glasnije kritike o tome da su možda propuštene ili se nedovoljno reagiralo na neke informacije koje su se pojavile prvih dana nakon nestanka.
Naime, ubrzo nakon nestanka zrakoplova nekoliko je otočana tvrdilo da je na dan nestanka vidjelo letjelicu koja je iznad maldivskom otočića Kuda Huvadhoo nisko letjela, piše huffingtonpost.co.uk.
Također, opis se slaže s nestalim zrakoplovom Malaysia Airlinesa, zbog plave i crvene boje kojom ga navodni svjedoci opisuju. Ako su njihove tvrdnje točne, posljednje mjesto gdje je zrakoplov viđen bio bi 5 tisuća kilometara dalje od službenog mjesta na kojem se sada traga.
Njihova svjedočenja ne poklapaju se sa sofisticiranim kalkulacijama zasnovanima na satelitskim podacima, koje poziciju mogućeg pada aviona stavljaju na mjesto 1800 kilometara jugozapadno od australskog Pertha.
Prije godinu dana nestao je MH370 s 227 putnika i 12 članova posade: Nema mu traga ni danas
Na spomenutom otočiću većina ljudi živi skromno, a premda su u sastavu Maldiva nisu turističko mjesto.
"Vidio sam taj veliki avion, uspio sam razabrati i boje, crvene i plave linije, a zatim sam čuo glasnu buku", rekao je sudski službenik Abdu Rasheed Ibrahim, koji se u slobodno vrijeme također bavi ribolovom.
"Avion je bio ogroman i letio je jako nisko"
"Bilo je to jako neobično. Avion je bio ogroman i letio je jako nisko. Bio je praznik i većina ljudi je otišla na počinak nakon molitve", ispričao je.
Kada je došao kući s barakudom koju je tog jutra uspio uloviti, Abdu je ispričao o pojavi na nebu koju je uočio, a neki sumještani su mu rekli da su i oni vidjeli avion. Svi su o tome pričali satima, no nisu znali za najnoviju vijest, a to je da je malezijski Boeing taj dan nestao.
Lokalni IT stručnjak Ahmed Shiyaam tog se jutra vozio sa svojom 6-godišnjom kćeri uz obalu kada je pogledao prema gore i primijetio avion.
"Prilično sam siguran u to što sam vidio, dan je bio vedar, a na nebu se nije pojavio normalan avion, ovaj je bio velik i letio je nisko. Tek sam kasnije čuo da su ga i drugi vidjeli. Ne znam je li to bio nestali malezijski avion", rekao je Ahmed.
Zašto se ove izjave sputava?
Weekend Australian piše da su njegovi novinari tri dana proveli intervjuirajući otočane, a svi su događaj opisali na sličan način.
Šest ključnih svjedoka prošle je godine bilo na policiji, koja je s njima razgovarala prema direktivi iz glavnog grada Malea i svi su redom potpisali svoje izjave. Svjedočanstva su se smatrala konzistentnima i istinitima. Ipak, jedan od razloga zbog kojih su se izjave otpisivale bilo je priopćenje maldivske vojske.
Ona je naime tvrdila da radar nije zabilježio ništa, nakon čega su se otočani osjećali iznenađeno.
Malezijske su se vlasti na kraju priklonile tezi temeljenoj na satelitskim podacima pa se i potraga usredotočila na jug Indijskog oceana, daleko od Maldiva.
Kobni 8. ožujka 2014.
U Boeingu 777-200 koji je 8. ožujka nestao bez traga nepunih sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking bilo je 227 putnika i 12 članova posade. Pretraga podmorja u južnom dijelu Indijskog oceana duž zapadne australske obale dosad je pokrila 40 posto od predviđenih 60.000 četvornih kilometara, rekao je australski premijer.
Članovi obitelji nestalih kineskih žrtava nesreće, koji su činili dvije trećine putnika u zrakoplovu zalažu se za nastavak potrage. Malezija i Kina nastavit će je.