Foto: Ilustracija
Karl-Heinz Florenz jedan je od zastupnika koji su pisali prijedloge strožih smjernica, uz njegovo ime stoji naputak: "izdvojiti i izolirati".
"Utoliko je bio i cilj pritiska: svaki dan ga se zvalo, primao je na desetke pisama, stotine e-mailova... Neki su bili ljubazni, mnogi sa molbom, neki i bezobrazni. Uvijek iznova se spominjao argument nestanka radnih mjesta ako dođe do pada prodaje kada se budu objavljivali takvi natpisi upozorenja ili ako se budu morali objavljivati sastojci koji se stavljaju u cigarete.", prenosi DW kako su vršili pritisak lobisti.
Florenz je kazao kako su lobisti otišli predaleko. Tvrdili su da je "on zao čovjek koji stavlja na kocku stotine tisuća radnih mjesta".
"Navod o 100 tisuća radnih mjesta koja su navodno ugrožena je tema za sebe. Tu brojku je "progutao" čak i njemački tabloid Bild, iako čitava duhanska industrija u Njemačkoj ne zapošljava više od 10 tisuća ljudi. Čak i ako se ubroje vlasnici kioska, trgovci i čak vozači kamiona koji prevoze duhanske proizvode, jedva će se doći do 40 tisuća. Ali poznato je kako ništa toliko ne plaši političare od mogućnosti nestanka radnih mjesta.", objašnjava DW.
Direktor Philip Morrisa za Europu, Drago Azinovic tvrdi kako su "proaktivno i transparentno objavili njihovo viđenje i kako će to činiti i dalje."
"Philip Morris ne osporava kako je dao izraditi profil zastupnika i kako to "odgovara uobičajenom postupku svih poduzeća, nevladinih organizacija i interesnih skupina u okviru informiranja osoba koje donose odluke" - i to, osobito u Sjedinjenim Američkim Državama, doista i jest tako.", prenosi DW.
S obzirom da je dokument izašao u javnost, sve je više europarlamentaraca stalo na stranu svojih kolega koji su za strože propise. No, koliko će postati stroži još nije poznato.