SABORSKA oporba, ali i dio vladajuće koalicije, ne slažu se s ukidanjem zaključivanja ocjena na polugodištu, najveće i najkontroverznije izmjene u još jednoj reformi školstva. Zakon o odgoju i obrazovanju mijenja se već peti put otkako je donesen 2008. godine. Izmjene je zastupnicima predstavio ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović.
Prema prijedlogu izmjena, ukinulo bi se zaključivanje ocjena na polugodištu, omogućilo izvođenje nastave na nekom od svjetskih jezika, a roditeljima upis djeteta u prvi razred i prije navršene šeste godine.
"Promjene su nam bitne, one ne mogu doći preko noći. Promjene koje su danas pred vama su jedan mali korak prema tom cilju"
Da pete po redu izmjene i dopune Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, otkako je donesen 2008. godine, nisu revolucionarne i da neće iz temelja prodrmati osnovno i srednje školstvo, svjestan je i resorni ministar Željko Jovanović.
"Vidjeli smo da naši učenici premalo čitaju, da su loši u matematici, da su loši u informatici. Promjene su nam bitne, one ne mogu doći preko noći. Promjene koje su danas pred vama su jedan mali korak prema tom cilju", rekao je Jovanović.
Najveća bura digla se oko ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu
Najveća bura digla se oko ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu. Šef sindikata Preporod Željko Stipić smatra da će to izazvati negodovanje učenika, roditelja i nastavnika pa je prije početka javne rasprave ustvrdio kako se nada da će ministar Željko Jovanović poslušati struku.
No, i nakon dvotjedne javne rasprave i svega pet pristiglih prijedloga na ovu temu, ministarstvo je ostalo pri svom stavu, uz obrazloženje da se ovim rješenjem smanjuje stres kod učenika i nastavnika, jer je prvo polugodište prekratko za donošenje cjelovitih zaključnih ocjena.
"Smatram da u ovom trenutku, obzirom da je prvo polugodište osjetno kraće od drugog, to predstavlja birokratsku metodu, stampedo ocjenjivanja koje dovodi do stresa i nastavnike i djecu, a to nije ni objektivni prikaz njihovog znanja", rekao je Jovanović.
"Svi znamo da većina učenika uči kampanjski i odgađanje obaveza njima je samo gomilanje gradiva"
Protiv ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu buni se i Hrvatska stranka umirovljenika, jer bi, smatra Željko Šemper, to izazvalo šok kod učenika i nastavnika na kraju godine. "Svi znamo da većina učenika uči kampanjski i odgađanje obaveza njima je samo gomilanje gradiva", rekao je Šemper.
Za ocjenjivanje na polugodištu je i HDSSB. "Što će se dogoditi ako se taj učenik opusti i da na kraju godine se pojavi bojazan da veći broj učenika pada godinu ili pokazuje loše rezultate ocjenjivanja", upitao se Josip Salapić.
Bitnih primjedbi na zakon Laburisti nemaju, no Nikola Vuljanić upozorava da bi za bolje učeničke rezultate, umjesto sitnih zakonskih izmjena, u sustavu trebalo puno toga promijeniti. "Čini mi se da je glavna zadaća ovog Ministarstva početi proces osnivanja škole koja uči kako se uči i koja uči kako se misli", rekao je Vuljanić.