Foto: Mup
ZORAN PETRIČEVIĆ, smijenjeni načelnik splitske Policijske uprave, završio je na stegovnom postupku zbog automobila kojeg je vozio načelnik kriminalističke policije Josip Buljan. Riječ je o crnoj Hondi Civic pretposljednje generacije, autu koje se možda izdvaja iz mora službenih Škoda, pa i onog crnog Superba kojeg je do smjene vozio Petričević, no ne radi se o nikakvoj posebnoj limuzini ili jurilici.
Petričevića terete da je Buljanu dao Hondu na raspolaganje 24 sata, a da za to nije tražio posebnu dozvolu ministra Ranka Ostojića. Petričevićev odvjetnik Vinko Ljubičić kaže za Index da se automobil koristio samo u službene svrhe. Sve će se utvrditi pregledom putnih naloga, smatra Ljubičić te ističe da Petričević ne može biti odgovoran ako se vozilo eventualno koristilo i za druge potrebe.
U čemu je problem, Buljan je hvatao dilere i kada bi vozio na selo
Cijeli postupak je upitan jer Buljan nije načelnik kriminalističke policije isključivo u radno vrijeme, već 24 sata 365 dana u godini.
Starijim izvjestiteljima dobro je poznato da je prije 15-ak godina kao načelnik Odjela za narkotike splitske PU, dok se vozio do svog sela sa obitelji, dakle van radnog vremena, nekoliko puta pokrenuo uspješne akcije koje su rezultirale zapljenom droge i hvatanjem osumnjičenika, što bi trebalo biti poznato i ministru koji je otprilike u to doba ili nešto malo kasnije prvo rukovodio splitskom Upravom, a potom i Ravnateljstvom policije. Sada kada Buljan obnaša još značajniju dužnost, odjednom je službeni automobil postao problem?!
Istina, u međuvremenu su se promijenile odredbe koje reguliraju korištenje službenih automobila, samo mnogima se čini da u se u ovom slučaju tražila dlaka u jaju.
Ročište na Disciplinskom sudu MUP-a zakazano je za osam dana, a kako je Index već pisao, stegovni protiv Petričevića bio je neophodan budući da nije pristao svojevoljno odstupiti s dužnosti. Sva je, dakle, prilika da je slučaj oko Honde načelnika Buljana isforsiran da bi se ispunila zakonska forma.
Petričević nije smijenjen zbog automobila, već zato što nije htio poslušati diktat iz Zagreba?
Ostaje tako i dalje nepoznanica zbog čega je Petričević morao odstupiti nakon samo godinu dana šefovanja Policijskom upravom.
U nemilost svakako nije pao zbog Honde načelnika kriminalističke službe, već nečeg sasvim drugog. Sve su glasnije priče kako je Petričević morao odstupiti zbog toga što nije htio neke predmete staviti sa strane, već je inzistirao da se obrada dovrši i podnesu prijave. Smjena je bila veliko iznenađenje jer je Petričević je bio odabir čelnih ljudi Ministarstva, ministra Ostojića i zamjenika Evelina Tonkovića. Splićani su pa su dobro znali koga stavljaju za šefa. Što li je Petričević napravio da ih je toliko razočarao?
Kako bilo, automobili će u velikoj mjeri obilježiti karijeru Zorana Petričevića. Prije ove Honde, ispao je problem s pisanjem Slobodne Dalmacije oko krađe Petričevićevog Golfa u Sarajevu. Petričević je, naime, bio izrazito nezadovoljan što se piše o tome kako je ostao bez auta pa je Slobodnu tužio za naknadu duševnih bolova te pravomoćno riješio slučaj u svoju korist.