Foto: Davor Pongračić/Cropix, Hazarder
MUP JE konačno raspisao početkom godine poništeni natječaj za novu stanicu za tehnički pregled u Sinju. Zašto je poništen prvi natječaj na kojem je odabrana Croatia osiguranje, odnosno, tvrtka Hazarder, do dana današnjeg nije poznato. Index je od veljače MUP-u u dva navrata uputio upit zbog čega je poništen natječaj kada je sve bilo dovedeno do samog kraja i praktično spremno za puštanje stanice u rad, no sve što smo dobili bila je šutnja iz ureda ministra Ranka Ostojića.
Josipović i Milanović upite gradonačelnika Sinja prebacili Ostojiću koji šuti kao zaliven
Pitanje je u veljači ove godine postavio i sinjski gradonačelnik Ivica Glavan. Pisao je predsjedniku Ivi Josipoviću i premijeru Zoranu Milanoviću, no sve što je dobio bio je odgovor da su njegov upit uputili uredu ministra Ostojića. Kako ministar nije odgovorio Indexu, nije ni gradonačelniku Glavanu. Osim što ga je kratko neformalno izvijestio da Uskok radi nekakve provjere.
Na prvi natječaj objavljen krajem 2010. godine javili su se Hazarder i tvrtka Petrolvilla. Početkom iduće godine Povjerenstvo MUP-a odabralo je Hazarder koji sklapa ugovor o poslovno-tehničkoj suradnji s Croatia osiguranjem, no postupak je ubrzo zastao jer je prigovor uložio Mate Jujnović, vlasnik Autoprijevoza Sinj i vlasnik stare stanice za tehnički pregled u Sinju.
Kada je to konačno riješeno, pristupilo se gradnji stanice i opremanju. Hazarder je prodao CO-u zemlju i izgradio stanicu za 13 i pol milijuna kuna, s tim da su dogovorili plaćanje kada stanica bude puštena u pogon.
Prvi problemi nastali su sredinom 2012. godine kada je MUP bez objašnjenja odbio potpisati rješenje za rad iako su ga djelatnici Ravnateljstva policije Odjela za sigurnost cestovnog prometa napisali. Na više upita iz Croatia osiguranja, MUP im odgovara da su u tijeku izvidi po kaznenoj prijavi i da se istražuju ljudi iz CO-a i Hazardera.
HDZ odabrao, SDP poništio
Ravnatelj policije Vlado Dominić rješenje drži na stolu, ali ga ne potpisuje. Nije da ga nisu zvali i tražili. Jedan dan Dominić je na godišnjem, drugi dan je slomio ruku, nikako da ga uhvate ni za glavu, ni rep... 9. siječnja ove godine MUP poništava natječaj bez obrazloženja. Sada, kada je opet raspisan, osim CO-a i Hazardera u igri je ponovno i Mate Jujnović, koji je u međuvremenu sagradio novu stanicu za tehnički pregled, svega 100-tinjak metara od stare.
Neukom promatraču moglo bi se, gledajući ovu dinamiku razvijanja afere sa stanicom za tehnički pregled u Sinju, učiniti da je Ostojić sve napravio samo da Hazarder ne realizira posao i da se Jujnović nastavi baviti dosadašnjom djelatnošću s novom stanicom koju nije dovršio kada se raspisivao prvi natječaj. Kako bi bilo neprilično da ministar koristi svoj položaj za namještanje natječaja, začudnu podudarnost spremni smo pripisati - višoj sili. Kada je preuzeo ministarstvo, zatekao je već dovršeni natječaj u Sinju. Nešto mu očito nije bilo po volji pa je Index pokušao doznati i što.
Gradonačelnik Sinja: Tražio sam odgovore, nisam ih dobio
"Meni je ovo zaista čudno. Tražio sam odgovore, a nisam ih dobio. U Sinju već godinu i tri mjeseca postoji nova stanica za tehnički pregled sa svim potrebnim dozvolama, a od prije godinu dana imamo ih i dvije jer je i Jujnović napravio stanicu, a MUP iz ne znam kakvih razloga poništava natječaj i ne raspisuje novi. Treba znati da se radi o velikoj investiciji i ja sam računao da bi uz novih 12 radnih mjesta s pratećim službama, poput osiguravajućih kuća i sličnog, u Sinju dobili ukupno 40 novih radnih mjesta, a to je, s obzirom na situaciju s nezaposlenima, za nas velika stvar. Pretpostavljam da će sve kud i kamo biti jasnije kada se odabere stanica na ovom natječaju koji je raspisan u petak", kazao nam je sinjski gradonačelnik Ivica Glavan.
Jujnović: Firmu mi žele zatvoriti Croatia osiguranje i mafija
Pitali smo i Matu Jujnovića što kaže o svemu. Premda smo tražili da nam odgovori kada je točno dovršio novu stanicu i kako misli premostiti problem javljanja na natječaj kada već ima postojeću stanicu, a nema suglasnost ostalih strana za izmještanje pa se ne može javiti sa svojom firmom, nego s nekom drugom, na ta pitanja nismo dobili odgovor. Inače, poznato je da je upravo on koristio sve načine da "potopi" Hazardera pa je u tom smislu prigovarao javnoj nabavi te podnosio kaznene prijave.
"Firmu mi žele zatvoriti Croatia osiguranje i neki mafijaši. Natječaj za novu stanicu nije se ni trebao raspisivati, nego je Croatia osiguranje trebala po zakonu preseliti u moju novu stanicu. Problem je što se u Hrvatskoj radi svašta, no ja se nadam, sada kada je EU došla, da će se raditi po zakonu. Ja sam 30 godina radio u Novom Zelandu i svoj novac sam sa sobom donio u Hrvatsku. Preko računa, kod mene nema crnog novca. Sve što sam činio, činio sam po zakonu, i to je izgleda moj najveći problem. U Sinju lokalni moćnici rade što hoće, ja sam na dozvolu čekao dvije godine, a moja konkurencija dobila je sve za 15 dana", žali se Jujnović.
Sa svojim je direktorima, inače, optužen za gospodarski kriminal u poduzećima Promet Makarska i Autoprijevoz Sinj, a krajem 2011. godine s njim smo se čuli oko priče da je podmitio prometnog policajca da mu oprosti prekršaj, što je Jujnović kategorički demantirao, istaknuvši kako je na Novom Zelandu borba protiv korupcije na prvom mjestu pa je Indexu izjavio da je i on tako navikao raditi i da nikada ne bi dao mito.
Ostojić: Tko me bude htio mititi, završit će iza rešetaka
Mito je u rujnu prošle godine spominjao i ministar Ranko Ostojić. "Budite sigurni da bi onaj koji meni ponudi mito, završio iza rešetaka", kazivao je tada Ostojić, a iz ministru naklonjenih medija dalo se iščitati da je mislio na ljude iz Hazardera.
Ta priča je dobro nasmijala Dragana Labrovića Gigu, direktora Hazardera, koji se našao na udaru Uskoka zbog Jujnovićeve kaznene prijave. Prošlo je od tada godinu dana, no s obzirom na tajnost kojom vole biti okruženi Cvitanovi tužitelji, ne zna se do kakvih su saznanja došli. Zna se tek da optužnice za mićenje ministra Ostojića još uvijek nema, a ništa konkretno nije realizirano ni s navodima Jujnovićeve prijave da je Hazarder preskupo prodao zemlju Croatia osiguranju.
Koliko smo uspjeli zaključiti, Labrović je vjerojatno posljednji koji bi Ostojića pokušao mititi, jer je narav njihovog odnosa sasvim drugačija.
Ostojićeva mora otprije deset godina: Je li natječaj poništen zbog Dacole?
Za bolje poznavanje događaja oko natječaja stanice za tehnički pregled u Sinju trebalo bi se vratiti desetljeće ranije u doba kada je Ostojić bio ravnatelj policije. Tada je aktualna bila velika afera s terencima za agente CIA-e u Bosni. U središtu afere bili su tvrtka M Power i poznati sinjski ugostitelj Davor Žanko Dacola s kojim je Ostojić imao pravi privatni rat te mu je, između ostalog, blokirao put do motela Heidi na Kamešnici. Od velike afere na kraju ništa nije bilo pa je za pretpostaviti kako Dacola nikako nije ostao Ostojiću u ugodnom sjećanju. S obzirom da je Dacola danas u Hazarderu, ne treba previše nagađati o tome kakav stav ima ministar unutarnjih poslova o odabiru stanice za tehnički pregled u Sinju.
Uskok provjeravao ima li Vaso udio u Hazarderu, a ne mito za Ostojića?
Situaciji svakako ne pomaže ni to što su Labrović i njegov brat dobri s Milijanom Brkićem Vasom, glavnim tajnikom HDZ-a, s kojim opet Ostojić nije u dobrim odnosima još otprije 10-ak godina kada mu je kao šef Specijalaca odbio uhititi generala Mirka Norca pod obrazloženjem da neće više nikad Hrvat na Hrvata.
Sva je prilika da se Uskok manje bavio mitom za Ostojića, a više ima li Vaso nekakav partnerski udio u poslu sa stanicom za tehnički pregled u Sinju. Kakva li bi muka bila za SDP-ovog ministra policije kada bi svjesno potpisao rješenje od kojeg bi profitirao glavni tajnik HDZ-a i prvi kandidat za njegovog nasljednika ako i kada Karamarko sruši Milanovića?
Labrović: Vlada je u koliziji, Linić se žali na punjenje proračuna, a Ostojić stopira investicije
"Nije mi jasno zašto je MUP zaustavio poslovanje tvrtke u 100-postotnom državnom vlasništvu. Dok svi govore o investicijama, Ranko Ostojić iz nekakvih je, samo njemu znanih razloga, stopirao već izgrađenu stanicu u kojoj bi zaposlenje pronašlo 12 ljudi. Sinj ima 4 tisuće nezaposlenih i ne treba posebno isticati što bi to značilo za naš grad. Državnim dužnosnicima puna su usta investicija, a na ovom primjeru vidimo kako to ide u praksi. Pitam se, kakvu to poruku ministar Ostojić šalje. Ne treba zaboraviti da se puštanjem stanice u rad puni i državni proračun, a sam ministar Linić, dakle Ostojićev kolega, nedavno se požalio kako se proračun ne puni očekivanim tempom. Kako će se i puniti kada Milanovićevi ministri stopiraju investicije?! U medijima me se htjelo diskreditirati sa izmišljenim aferama i podmićivanjem, a nikada me nitko nije saslušao oko toga", kazao nam je Dragan Labrović par dana uoči raspisivanja novog natječaja.
Ništa. Sad ćemo svi skupa sačekati pa ćemo vidjeti tko će pobijediti. Ako ništa drugo, neke će stvari zaista biti jasnije...