Foto: FAH
NIZ LABORATORIJA u predgrađu Pariza mjesto je gdje francuski istražitelji obavljaju mukotrpan i složen posao ne bi li utvrdili uzrok pada njemačkog zrakoplova u francuskim Alpama u kojem je poginulo 150 ljudi.
Crna kutija CVR (Cockpit Voice Recorder) sa snimkama iz pilotske kabine Germanwingsova Airbusa A320 stigla je u srijedu u Ured za istrage i analize BEA, gdje će se analizirati idućih tjedana.
Sudbina druge crne kutije još uvijek neizvjesna?
Za tzv. FDR (Flight Data Recorder) koja bilježi sve podatke o letu još se uvijek traga.
Snimač podataka o letu pohranjuje sve zvukove iz pilotske kabine i omogućuje da se čuju svi razgovori, ali i svi zvukovi i govor u pilotskoj kabini te eventualni signal za uzbunu.
Samo nekoliko ljudi moći će čuti snimku u sobi nalik glazbenom studiju, opremljenoj posebnim zvučnicima i drugim sofisticiranim uređajima.
Zbog poštivanja privatnosti pilota, pravila nalažu da se nikada ne smije objaviti snimka, ali mogu transkripti u završnom izvješću o nesreći na koje bi se moglo čekati više od godine dana.
Istražitelji zasad nemaju nikakvo obrazloženje o uzroku nesreće kada se Airbus A320 njemačke zrakoplovne tvrtke Germanwings s 144 putnika i šest članova posade srušio u utorak stotinjak kilometara sjeverno od Nice, na letu iz Barcelone u Duesseldorf.
Crne kutije rasvjetljavaju 90 posto nesreća
Zahvaljujući crnim kutijama, gotovo 90 posto nesreća može se objasniti.
Ti snimači uvedeni u zrakoplovstvo šezdesetih godina nalaze se u pojačanim metalnim kutijama, zamišljeni da pruže otpor iznimno snažnim udarcima, jakom plamenu i dugoj izloženosti dubokoj vodi.
Težine od sedam do deset kilograma svaka, zapravo su narančaste boje s bijelim trakama kako bi bile vidljivije. Najmodernije crne kutije mogu zabilježiti 25 sati leta.