Foto: Arhiva
TELEKOM – udruga za promicanje prava korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga poslala je priopćenje u kojem upozorava pretplatnike mobilnih mreža na prava koja imaju nakon što su operateri podigli cijene nekih usluga.
Korisnici koji sa svojim brojem žele prijeći kod drugog operatora, uopće se ne trebaju javljati postojećem operatoru, nego kod novoodabranog operatora trebaju podnijeti zahtjev za prijenos broja. To je jedini propisani način da korisnici zadrže svoj dosadašnji broj. Pri tome je važno znati da prijenos broja u mobilnim mrežama ne bi smio trajati dulje od tri radna dana, no uvažavajući moguće poteškoće zbog velikog broja zahtjeva za prijenos, predlažemo pretplatnicima T-Mobile i Tele2 koji žele promijeniti operatora uz zadržavanje broja da zahtjev novom operatoru podnesu najkasnije do 20. lipnja 2014., a korisnicima VIP-a koji žele promijeniti operatora da zahtjev za prijenos broja kod novog operatora podnesu najkasnije do 30. lipnja 2014.
Zatraže li korisnici kod svog postojećeg operatora raskid ugovora, njihov broj će se deaktivirati i neće ga moći koristiti kod drugog operatora. Zato je važno da svi koji žele promijeniti operatora i zadržati kompletan broj (s predbrojem 09x) kojeg su do sada koristili, postupe prema ovoj proceduri i rokovima.
Iako je HAKOM izdao priopćenje vezano uz obaveze otplate mobilnih uređaja prilikom raskida ugovora, važno je naglasiti da mobilne uređaje moraju otplatiti oni korisnici koji su na svojim računima imali posebnu stavku otplate uređaja iskazanu kao opcija, otplata uređaja ili na neki drugi način. Ukoliko na računu nema posebne stavke otplate uređaja već je cijena otplate uređaja uključena u cijenu same tarife, korisnici u pravilu uređaj ne moraju platiti.
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije - HAKOM već 36 mjeseci nije ispunila svoju zakonsku obavezu da krajnjim korisnicima elektroničkih komunikacijskih usluga omogući neovisnu procjenu troškova koji proizlaze iz cijena javnih komunikacijskih usluga, svojevrsni tarifni kalkulator, iako bi to korisnicima iznimno olakšalo odabir novog operatora i tarife. Posebno bi važno bilo korisnike o tome informirati u ovom trenutku kada imaju mogućnost bez naknade (penala) promijeniti operatora bez obzira na obavezno trajanje ugovora.
Prema procjeni Udruge Telekom, prosječni pretplatnik u Hrvatskoj mjesečno za razgovore iskoristi gotovo 300 minuta, pošalje oko 80 SMS poruka i utroši oko 350 MB internetskog prometa. Međutim, korisnici smartphone uređaja prosječno mjesečno iskoriste oko 600 MB internetskog prometa, a potreba za internetskim prometom takvih korisnika se gotovo udvostručuje svake godine.
Također, prosječni korisnik smartphone uređaja na tarifama koje nude neograničen ili jako veliki promet uključen u mjesečnu cijenu, na razgovore iskoriste gotovo 500 minuta, pošalju oko 200 SMS poruka, te utroše oko 700 MB internetskog prometa uz tendenciju stalnog porasta potrebe korištenja pristupa Internetu.
Stoga pozivamo sve pretplatnike da pametno iskoriste trenutnu mogućnost raskida ugovora bez naknade i odaberu onog operatora i tarifu koji će im osigurati dugoročne potrebe za telekomunikacijskim uslugama za prihvatljivu cijenu. Pri odabiru valja voditi računa na eventualnu naplatu naknade za uspostavu poziva, dovoljnu količinu poziva, poruka i internetskog prometa uvažavajući rastuće potrebe za internetskim prometom, kao i da obrate pozornost na mogućnost ugovaranja usluge bez potpisivanja ugovorne obveze", upozoravaju iz Telekoma.