Foto: Goran Mehkek / Cropix
Pokazao je to Pregled potrošačkih uvjeta kojeg je objavila Europska komisija. Indeks koji pokazuje zadovoljstvo potrošača smješta Hrvate na samo dno ljestvice s 50 bodova. Ispod su samo Cipar (49 bodova) i Grčka (47 bodova).
Potrošači su najzadovoljniji u Finskoj i Velikoj Britaniji, koje po ovom indeksu imaju 73 boda.
Istraživanje je pokazalo i da Hrvatska među europskim državama ima najbrži rast internetske trgovine. U Hrvatskoj preko interneta trenutno kupuje 23 posto potrošača, što je znatno manje od EU prosjeka koji iznosi 45 posto.
No, radi se o drastičnom porastu kada se uzme u obzir da je 2010. godine u Hrvatskoj bilo samo 14 posto potrošača koji su kupovali preko interneta. Istraživanje je pokazalo i da Hrvati i dalje nemaju povjerenja u kupovinu preko interneta; prilikom takve kupnje sigurno se osjeća tek 31 posto potrošača.
"Učinkovita politika zaštite potrošača mora se graditi na temelju čvrstih dokaza. Pregled nam pokazuje kamo trebamo usmjeriti naše napore. Njegovi rezultati odrazit će se u mojim budućim akcijama, poput uspostave online platforme za rješavanje sporova ili poboljšanja provedbenih pravila u borbi protiv nepoštene trgovačke prakse", kaže Neven Mimica, koji je nedavno imenovan povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača.