Ilustracija: Arhiva
U ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom za prvih šest mjeseci 2014. udio drva, drvnih proizvoda i namještaja iznosi 10% izvoza i 2% uvoza.
Važno je istaknuti da je udio izvoza drvne industrije u ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom porastao sa 8% na 10%, u prvih šest mjeseci 2014. godine u odnosu na isto razdoblje od prošle godine, dok je udio u izvozu ostao na istoj razini.
Hrvatska drvna industrija oko 65% svoje ukupne proizvodnje plasira u izvoz.
Preko 60% ukupnog izvoza su finalni proizvodi (namještaj, podni oblozi- parket, građevinska stolarija, drvene kuće, drveni impregnirani pragovi, pogrebna oprema i drugo), a oko 30% do 40 % su polufinalni proizvodi (građa, elementi, sagomati i drugo).
"Glavna izvozna tržišta svih hrvatskih tvrtki iz drvoprerađivačkog sektora su Njemačka, Italija, Austrija i druge zemlje Europske unije. Iako su hrvatski proizvođači na tim tržištima bili prisutni i ranije, činjenica je da nam je ulazak u Europsku uniju znatno olakšao izvoz i ubrzao te pojednostavio čitavi postupak te otvorio nove izazove i mogućnosti za drvoprerađivački sektor“ rekao je predsjednik Udruženja drvnoprerađivačke industrije HGK Zdravko Jelčić.
Proizvodnja namještaja i podnih obloga –masivnog parketa dva su glavna proizvoda na kojima domaća drvna industrija mora temeljiti svoju strategiju za još veći i uspješniji prodor na strana tržišta.