Foto: Hina
PREDSJEDNIK Gradske skupštine Grada Zagreba Darinko Kosor održao je konferenciju za medije vezano za Zračnu luku Zagreb. Tri su osnovne grupe problema na koje je Kosor upozorio: najavljeni radovi još nisu bitnije započeli, poskupljenje cijena usluga za putnike, dok hrvatski direktori potražuju velike bonuse i daljnje plaće u tvrtki Zračna luka Zagreb.
"Na sve to direktori Zračne luke Zagreb, traže isplatu povećih bonusa za dosadašnji rad, te žele zadržati radna mjesta u tvrtki Zračna luka Zagreb koja bi sljedećih 30 godina samo vršila nadzor nad provođenjem koncesije. Sve ovo dovodi do zaključka i da se sustavno radi na slabljenju, a na kraju i uništenju Croatia Airlinesa koji bi se zatim prodao za 1 kunu.", kaže Kosor.
"Za sve navedeno, prvenstveno, krivim Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i ministra Sinišu Hajdaša Dončića zbog štetnog ugovora punog rupa, s nekoliko još štetnijih aneksa koji evidentno pogoduju francuskom koncesionaru, a na štetu Republike Hrvatske. Iako je moja uloga prvenstveno politička, osjećam se odgovornim da kao predstavnik Gradske skupštine Grada Zagreba upozorim na sve dosadašnje propuste i moguće posljedice ovakvog postupanja.", zaključio je predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba.
Uprava Zračne luke: Radovi napreduju kako je i predviđeno
Uprava Zračne luke Zagreb informacije o radovima na novom putničkom terminalu, kao i o naknadama za zaštitu zračnog prometa nazvala je nepotpunima i neargumentiranima.
U priopćenju ističu kako radovi na gradilištu napreduju prema predviđenom planu i dinamici.
"Radnici tvrtke Viadukt su od prosinca na gradilištu, postavljeni su kontejneri, zaštitne ograde, velika građevinska mehanizacija već je raskrčila dio prostora, obavljeno je rušenje postojećih vojnih objekata, radi se na iskopima i sve ide prema planu i najavi, kako bi se u proljeće postavio kamen temeljac same zgrade novog putničkog terminala. Kao što smo i ranije isticali, radi se o terminalu zračne luke od 65.000 kvadratnih metara i logično je da je za ovakav veliki zahtjev prije same gradnje potrebno provesti niz pripremnih radova. O zahtjevnosti i opsežnosti ovih radova govori i činjenica da se radi o zemljištu koje je na prostoru koji je definiran kao međunarodni prostor i kao takav spada pod različite pravilnike o sigurnosti i mogućnosti kretanja. To znači da je prije ulaska raznih izvođača radova, ovaj prostor bilo potrebno ograditi i postaviti zasebne sigurnosne sustave. Sve to je već postavljeno i prostor danas okružuje 10 kilometara ograde.
Što se naknada za zaštitu zračnog prometa tiče, Međunarodna zračna luka Zagreb je temeljem Zakona o zračnom prometu, čl.119. st.2, 3 i 4 od 09.06.2009. godine, dužna kroz postupak javne nabave osigurati zamjenu osoblja Ministarstva unutarnjih poslova na poslovima zaštitnog pregleda putnika i ručne prtljage, što je proces usklađivanja s Europskom regulativom. Pojednostavljeno, dosad su usluge sigurnosnog pregleda koju je obavljao MUP plaćali svi građani Republike Hrvatske kroz proračunski izdatak, a od sada će ove usluge plaćati isključivo putnici. Postoji i izuzeće od plaćanja ovih naknada, poput djece do 2 godine i tranzitnih putnika, koji ove naknade ne plaćaju. Ugovorom s tvrtkom Securitas Hrvatska d.o.o. definirano je vrijeme utroška od maksimalno 3 minute po putniku za zaštitni pregled te će se taj standard u budućnosti primjenjivati. Uz samu uslugu, kvaliteti sigurnosnog pregleda doprinijet će i investicija u novu tehnologiju i nove sigurnosne uređaje, u vrijednosti više milijuna eura.
Ovo usklađivanje ne odnosi se samo na MZLZ već i ostale zračne luke u Hrvatskoj u svrhu usuglašavanja hrvatskih propisa s europskom regulativom iz oblasti zračnog prometa, obavljanje zaštitnih pregleda putnika i njihove ručne prtljage trebaju povjeriti pravnoj osobi registriranoj za obavljanje zaštitarske djelatnosti koja udovoljava propisanim uvjetima. Na ovaj način osigurana je zamjena osoblja Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) na poslovima zaštitnog pregleda putnika i ručne prtljage, što je bila gore opisana zakonska obveza koju zračne luke u Hrvatskoj moraju ispoštovati najkasnije u lipnju 2014. godine. U konkretnom slučaju Međunarodne zračne luke Zagreb, osoblje MUP-a će u potpunosti prestati s navedenom aktivnošću tijekom ovog mjeseca, ali će i dalje, uz ostale nadležne subjekte sudjelovati u nadzoru kvalitete provedbe rečene aktivnosti", pojašnjavaju u priopćenju u čijem zaključku stoji kako će tijekom ožujka započeti i radovi na rekonstrukciji pojedinih dijelova postojećeg putničkog terminala MZLZ, ukupne investicijske vrijednosti 3,5 milijuna eura, kako bi se poboljšala kvaliteta usluge.