U SVIJETU gaminga turbulencije su česte. Igre ponekad vrlo brzo steknu popularnost samo da bi još brže i propale. To nije bio slučaj s Fortniteom, koji je već neko vrijeme vjerojatno najpopularnija igra na svijetu. Barem je bio donedavno, dok Epic Games nije donio nekoliko zaista loših odluka.
>Predmet mnogih rasprava: Kako vi nazivate ovu tipku na kontroleru PlayStationa?
Početkom godine Epic Games je objavio kako Fortnite ima 250 milijuna registriranih igrača, od kojih više od 70 milijuna aktivno igra svaki mjesec. Vladao je Twitch.tv platformom u dva najvažnija segmenta: najviše pogledanih sati i najvećem broju streamera. Međutim, posljednjih tjedana to više nije tako.
Kada je Epic Games u 10. sezoni u igru uvrstio B.R.U.T.E., robote koji su toliko jaki da i lošiji igrači s njima mogu doći do pobjede, igrači su se razbjesnili, barem oni najutjecajniji i najpoznatiji. Tjedan dana od pojave robota (mechova) hešteg #removethemech postao je najpopularniji na čitavom Twitteru. Epic Games je tada izdao službeno priopćenje, koje je samo dodatno naljutilo igrače.
"Misija Fortnitea je da okupi igrače neovisno o njihovoj vještini i pruži im zabavno iskustvo u kojem svatko može pobijediti. Na primjer - da svi imaju priliku osjetiti taj zadovoljavajući trenutak kod prve eliminacije ili pobjede. Trenutno znamo da postoje igrači koji nikada nisu dobili tu priliku", priopćili su iz kompanije. Profesionalni igrači i oni vrlo dobri u igri, redom popularni streameri koji su među zaslužnijima za popularnost i rast igre, shvatili su to kao pljusku. Troše svoje vrijeme na igru u kojoj ne pobjeđuje bolji i vještiji, već bi svi trebali moći pobijediti.
Pritisak igrača je urodio plodom, a Epic Games je sporne robote iz igre maknuo samo da bi ih idući dan vratio. Stigle su promjene koje su trebale učiniti robote nešto slabijima, ali ni to nije zadovoljilo igrače. Fortnite je tako u posljednjih 30 dana doživio veliki pad. Na Twitch.tv platformi streama ga četvrtina manje igrača, a po broju gledanih sati pao je za više od 25 posto. O broju aktivnih igrača Epic Games pametno šuti, kao što to rade gaming kompanije kada stvari krenu nizbrdo.
World of Warcraft: Classic došao je kao naručen. Redom starije igrače koji su igrali Fortnite oprala je nostalgija i vratili su se 15 godina staroj igri uz koju su odrasli i WoW: Classic je najgledaniji sadržaj na Twitchu. Porast je zabilježio i Minecraft, kojem su se vratili oni nešto mlađi. Tako je Minecraft ponovo među 10 najgledanijih igara na popularnoj streaming platformi, a pred svojim gledateljima igraju ga popularni Fortnite streameri Turner "Tfue" Tenney i Jack "CouRage" Dunlop, čak ga je i Tyler "Ninja" Blevins streamao na Mixeru.
Završetkom 10. sezone u Fortniteu vjerojatno će biti uklonjeni roboti. U igru bi trebao stići i Batman, ali pitanje je hoće li se svi igrači vratiti Fortniteu. Nije to prva greška koju je Epic Games učinio, ali je zasigurno najveća. Dva mjeseca nakon vrhunca i prvog Fortnite svjetskog prvenstva najpopularnija igra na svijetu je u velikom padu i pitanje je hoće li se ikad više na dulji period vratiti na tron.
Sjajan je to i primjer kako stvari u gaming svijetu funkcioniraju. Koliko pomutnje zbog nekakvih robota koji su u igri ionako privremeno. Što bi tek bilo da igra očigledno vara igrače kao što je nedavno dokazano za 18 godina stari Street Fighter 2? Studiju iza igre bi u tom slučaju danas vjerojatno prijetilo zatvaranje.