U POPODNEVNIM satima uhićen je 64-godišnji muškarac iz sjevernog Yorkshirea kojem se na teret stavlja smrt argentinskog nogometaša Emiliana Sale.
Britanski detektivi koji su mjesecima istraživali nogometaševu smrt pronašli su osobu koju smatraju odgovornom za tragediju.
"Proveli smo opsežnu istragu o okolnostima smrti gospodina Sale. Kao dio istrage moramo razmotriti i postoje li dokazi o bilo kakvom sumnjivom kriminalu, a rezultat je uhićenje 64-godišnjeg muškarca zbog sumnje na ubojstvo iz nehaja nezakonitim činom", izjavio je detektiv Simon Huxter, prenosi Sky Sports.
Huxter je poručio i da policija neće davati nikakve dodatne detalje niti će otkriti identitet osumnjičenog, osim ako se protiv njega ne podigne optužnica.
Podsjećamo, Sala je letio u avionu tipa Piper PA-46 Malibu na putu za Cardiff, gdje je trebao nastaviti karijeru. No pilot David Ibbotson izgubio je kontrolu nad letjelicom, kao i svaku vezu s kontrolom leta te su se srušili iznad Engleskog kanala 21. siječnja.
Emiliano Sala preminuo je od teških ozljeda glave i grudnog koša, a identificirali su ga pomoću otisaka prstiju.
59-godišnji pilot Ibbotson nikad nije pronađen u olupini koju su privatni istražitelji našli u moru 3. veljače. Danas je policija u Dorsetu privela 64-godišnjaka za kojeg sumnjaju da je odgovoran za ovu tragediju.
Velški klub platio je za Salu 15 milijuna funti, ali nastup u novom klubu nikad nije dočekao. Za francuski klub 28-godišnjak igrao je od 2015. godine te ukupno skupio 133 nastupa i 48 pogodaka.
>> Sala na snimci: "Ne želim u Cardiff, ali odvratni predsjednik Nantesa me prodao"
>> Preminuo otac Emiliana Sale, tri mjeseca nakon što je izgubio sina u padu aviona
The Times otkrio veliki propust, pilot nije imao dozvolu za let
Nestali pilot David Ibbotson, koji je upravljao malim jednomotornim Piper Malibu i bio jedina osoba u zrakoplovu osim Sale, prema podacima Britanske agencije za civilno zrakoplovstvo ima samo certifikat za osobnog pilota.
To je britanski The Times otkrio uvidom u Ibbotsonovu letačku dozvolu koja je obnovljena prije dva mjeseca, kada je pilot prošao liječnički pregled. Pilot koji poput Ibbotsona imaju samo dozvolu osobnog pilota, ne mogu obavljati komercijalne letove, što je ovaj pilot napravio vozeći Salu.
Da bi to mogli raditi, moraju imati drugu dozvolu, onu za komercijalne letove.
Kako bi osoba ispunila uvjete za navedenu dozvolu, mora proći daleko više obuke i sati leta. Istragom je utvrđeno da je Salu u Francusku na oproštaj s donedavnim suigračima iz Nantesa trebao voziti David Henderson (63), iznimno iskusni pilot koji ima sve potrebne dozvole. Let je organizirao Mark McKay, agent koji je posredovao Salinom transferu iz Nantesa u Cardiff.
Ali Henderson nije mogao ostati preko noći u Francuskoj i vratiti se dan poslije pa je onda Ibbotson prevezao Salu iz Cardiffa, gdje je upravo potpisao ugovor, nazad na oproštaj. Sala se već po dolasku u Francusku žalio donedavnim suigračima kako je let bio jako nesiguran i da ga je strah povratka.
Ibbotson se pak prije leta povjerio prijateljima da je malo zahrđao.
Zanimljivo, Henderson, nesuđeni Salin pilot, prije četiri godine je u BBC-jevom dokumentarcu baš na primjeru Piper Maibua opisivao kako pilot, kada se na krilima aviona hvata led, treba od kontrole leta tražiti dozvolu da se spusti na manju visinu.
Upravo to je Ibbotson zatražio dok je usred velikog nevremena po noći letio iznad pučine u Engleskom kanalu. Prestrašeni Sala za to vrijeme prijateljima je slao poruke: "Avion izgleda kao da će se raspasti."
Ubrzo zatim pilot, putnik i avion nestali su u ledenom i valovitom moru. Nakon dva dana bezuspješnog traženja potraga za njima je službeno okončana.