ŠPANJOLSKI motociklist Marc Marquez (Honda) u nedjelju je pobijedio u utrci MotoGP Svjetskog prvenstva za Veliku nagradu Tajlanda i time osigurao svoj šesti naslov svjetskog prvaka u kraljevskoj klasi četiri utrke prije kraja sezone.
Za 26-godišnjeg Španjolca ovo je bila osma pobjeda u ovoj sezoni, a 53. u karijeri, do koje je stigao nakon velike borbe s 20-godišnjim debitantom u MotoGP-u Fabiom Quartararom (Yamaha), koji je veći dio utrke proveo na čelnom mjestu.
Na ulasku u posljednji krug Marquez je prošao ispred Francuza i činilo se da će odjuriti po pobjedu. Međutim, Quartararo je još jednom došao na čelo, kad je u predzadnjem zavoju došao ispred Španjolca.
No, Marquez je u zadnjem zavoju s unutrašnje strane prošao Francuza i za dužinu kotača mu odnio mogućnost za premijernu pobjedu u MotoGP natjecanjima.
Imao je nevjerojatnu sreću i prošao bez težih ozljeda prilikom prvog pada kad mu se motocikl potpuno raspao
Ne bi ovaj Marquezov uspjeh bio toliko poseban da čovjek nije teško pao s motocikla prije samo dva dana. Dogodilo se to na treningu uoči nedjeljne Velike nagrade Tajlanda.
Španjolac je pri kraju treninga pao s motora u jednom zavoju, a stražnji dio njegove Honde se totalno raspao. Pad je bio jeziv. Odmah su do Marqueza dotrčali ljudi iz redarske službe, a slavni vozač je šepajući otišao do vozila hitne pomoći. Peterostruki prvak svijeta je prevezen u obližnji medicinski centar Clinica Mobile, gdje su obavljeni detaljni pregledi. Gotovo sat vremena nakon pada prebačen je u bolnicu u Buriramu. Sumnjalo se na teže ozljede lijeve noge i leđa.
Međutim, dobre vijesti za Španjolca i Hondu stigle su prilično brzo. Marquez ništa nije slomio prilikom pada već samo blago natukao dijelove leđa i noge.
"Danas smo imali zaista mnogo sreće. Marc će biti u redu. Odlučili smo ga poslati u bolnicu kako bismo napravili detaljne preglede, prošao je rendgen i svaki mogući pregled, sve je dobro, ništa nije slomljeno, riječ je blagoj natučenosti dijelova leđa i noge, međutim nije ništa ozbiljno u pitanju", rekao je šef Honde Alberto Puig prije dva dana i poslije puštanja Marqueza iz bolnice.
S natučenim leđima i nogom vozio je kvalifikacije i opet - pao
I ne samo da je dobro prošao već su ga liječnici pustili da se vrati na stazu. Za vikend je vozio kvalifikacije na kojima je opet pao. Ovoga puta nije se teže ozlijedio, a želja za što prečim osvajanjem osme titule svjetskog prvaka presudila je i Marquez je ipak vozio glavnu utrku na VN Tajlanda. Koliko je Marquez moćan motociklist govori i da je nakon dva pada u 24 sata uspio dostići treće mjesto u kvalifikacijama i postolje.
Dramatična pobjeda za svjetsku titulu i ulazak u probrano društvo
Tamo također ništa nije prošlo bez drame. Iako je većinu utrke vodio 20-godišnji Francuz i debitant Fabio Quartaro na Yamahi, Marquez je uspio doći do pobjede. Presudilo je iskustvo, Španjolac je u posljednjem zavoju s unutrašnje strane prošao mladog kolegu i za dužinu kotača mu odnio mogućnost premijerne pobjede u MotoGP natjecanjima, a sebi osigurano ulazak u društvo odabranih.
Stigao je do četvrtog najboljeg uspjeha svih vremena. Španjolac je tek za titulu udaljen iza velikog Valentina Rossija, Mikea Hailwooda i Carla Ubbialija koji svi imaju po devet osvojenih svjetskih titula.
Giacomo Agostini je prvi s 15 naslova svjetskog prvaka, a slijedi ga Angel Nieto s 13 odličja.
Marquezov uspjeh tu ne staje, već nastavlja dalje. Postao je tek peti vozač u povijesti Moto GP-a koji je uspio osvojiti rekordne četiri titule u kraljevskoj klasi. To su prije njega ostvarili samo Rossi, Doohan, Agostini i Mike Hailwood.
Marquezu je 2019. godina bila neusporedivo najdominantnija od svih dosad u karijeri, a u kraljevsku klasu došao je 2013. godine. Već je izjednačio svoj najbolji dosadašnji učinak iz 2014. godine kad je slavio na 13 od ukupno 18 utrka u sezoni.
Marquez je na putu da postane najbolji ikada
To što je Marquez uspio u 26. godini zaista je impresivno. Ako nastavi ovim tempom postat će jedan od najvećih. Vrijeme to još mora pokazati, ali zasad se čini nepobjedivim.
Ovaj Španjolac ne poznaje granice.