Foto: Blizzard/Overwatch
Još jedan veliki tim raspao se zbog načina kako je Blizzard odlučio organizirati Overwatch esport. Kako organizacija Ro0gue nije dobila mjesto u Overwatch Leagueu, raspušta svoj tim kako bi igrači mogli nastupati u tom natjecanju za druge organizacije. Nije to ni prvi ni posljednji tim koji se raspao zbog Overwatch League, ali je jedan od najboljih, ako ne i najbolji.
Rogue je u kratkoj povijesti Overwatcha u nešto više od godinu dana osvojio osam turnira s još dvama zapaženim završetcima među najbolja četiri. U kakvoj se situaciji nalazi Overwatch esport govori i podatak da je Rogue prošle godine s prvim mjestom na Overwatch Atlantic Showdownu osvojio 40 tisuća dolara, a osvajanjem šest turnira ove godine ukupno su zaradili nešto više od 55 tisuća dolara. Bilo je tu manjih mjesečnih turnira, ali i Overwatch TakeOver 2 i Overwatch Pit.
Organizacija je postupila pošteno prema svojim igračima koji sigurno mogu konkurirati kvalitetom, ali očigledno nije dovoljno bogata da bi osigurala mjesto u natjecanju koje košta preko 10 milijuna dolara. Koja je onda svrha organiziranja revolucionarnih esport natjecanja kada izgrađeni brendovi stvaraju nova imena, posebno za to natjecanje, a kvaliteta igrača i tima ni na koji način ne osigurava mogućnost natjecanja, nego je to novac investitora? Esport je izgrađen na ideji kompetitivnosti, da najbolji igrači i timovi, bez obzira na to otkuda dolaze, uz talent i rad mogu postati najbolji, zvijezde. U Blizzardovim očima za to će vam trebati dodatnih 10 milijuna dolara i kompanija ljudi iza leđa.
Iako će se u Overwatch Leagueu natjecati ponajbolji igrači iz svih dijelova svijeta, oni će biti raštrkani po timovima i često bez nacionalnog identiteta, s obzirom na zemlju koju predstavljaju. Naveliko poznati i etablirani esport brendovi poput EnVyUs nastupat će pod imenom Dallas Fuel, a jedina poveznica s organizacijom ostat će plava boja.
Liga bi trebala revijalno započeti krajem godine, a pravo natjecanje tek iduće. Dosad su poznata dva nova brenda koja će se natjecati u ligi, a to su Dallas Fuel i Shanghai Dragons. Osim toga, poznate su postave tek četiriju od 12 timova koji će se natjecati u ligi. Bez obzira na to predstavljate li London, Pariz, San Francisco ili Seul, igrat ćete u Blizzardovoj esport areni u Los Angelesu. Čak se i po izjavama ključnih ljudi Blizzarda može zaključiti da je fokus na američkom području. Vrijedi li takvo mjesto uopće tolike milijune? Čemu forsirati pojedine zemlje na takav način, kad esport uvelike definira i to što je globalan?
Overwatch Contenders trenutno je najjače natjecanje tog esporta, a prosječan broj gledatelja gotovo je zanemariv, s obzirom na velika natjecanja u drugim esportovima. Tako će više ljudi gledati kvalifikacije za Dota 2 Minor u kojima igraju Virtus.pro ili Na'Vi, nego najjače natjecanje u Overwatchu. Jedan od razloga je i taj što su Virtus.pro i Na'Vi godinama gradili svoje brendove u svojoj regiji i imaju vojsku fanova, dok Overwatch esport svojim timovima tu mogućnost nije ni pružio.
Nije ovo prvi put da Blizzard ne zna oformiti i održavati esport sustav. Prvo su Valveu prepustili Dotu 2, da bi potom napravili casual MOBA-u Heroes of the Storm i oko njega gradili esport koji nije ni približno popularan kao League of Legends ili sama Dota 2.
S nekoliko poteza jedan od najcjenjenijih esporta u povijesti doveli su na rub propasti. StarCraft II je tako doživljavao uzlete i padove, ali to ionako nije naslov koji će pratiti mase. Osim toga, od izlaska igre do danas popularnost mu je jako pala.
Vjerojatno najuspješniji esport u Blizzardovu portfoliu to uopće nije trebao biti. Hearthstone je trebao biti zabavna igra za ubijanje vremena, ali već u beti počeli su turniri i oformila se scena željna ozbiljnog natjecanja. Blizzard je to tek naknadno prepoznao i počeo balansirati igru i na temelju povratnih informacija profesionalnih igrača. Bez obzira na sve i Hearthstone je imao trenutke u kojima su natjecanja bila gotovo neodrživa, zbog čega su neki profesionalni igrači i napustili taj esport.
Onda je pompozno najavljen Overwatch, igra stvorena za esport, ona koja će ga definirati i sve je izgledalo dobro. Međutim, Blizzard se tada posvetio kozmetičkim predmetima u igri i izbacivanjem novog sadržaja u loše balansiranu igru. Najavljen je i veliki esport projekt, Overwatch League s novim inovativnim konceptom, a onda su zašutjeli. Organizacije su trpjele velike gubitke, dok su se najbolji Overwatch timovi natjecali na turnirima za par tisuća dolara da bi, kad je Blizzard napokon otkrio o čemu se radi, krenulo masovno odbacivanje Overwatch timova. Neke od organizacija koje su raspustile svoje Overwatch timove su: G2 Esports, Team Liquid, H2K, Hammers Esports, Complexity, Counter Logic Gaming, Laser Kittenz...
Na kraju priče ostat će ih 12 i to onih koji će se natjecati u Overwatch League i poneki zaljubljenici sa strane koji će loviti svoje mjesto u idućim sezonama. Daleko je to od esport timova koji su već polučili uspjehe. Otvorene kvalifikacije za igre poput Dote ili Counter-Strikea igraju stotine timova upravo radi sna da bilo tko na svijetu s dobrim računalom i internetom može postati jedan od najboljih i da može uspjeti.
>>> Esport je jedan od najvećih globalnih fenomena današnjice. Nema relevantnog medija na svijetu koji ne izvještavaju o najvažnijim događanjima u esport industriji, a neke od najvećih globalnih kompanija ulažu stotine milijuna dolara kako bi na vrijeme ugrabile dio ovog brzorastućeg tržišta. Na Index Sportu pratite najnovije vijesti iz esporta, intervjue s najboljim profesionalnim gejmerima i uživajte u video klipovima i mečevima.