Foto: Blizzard/Overwatch
Overwatch League pompozno je najavljen na Bizzconu 2016. kao esport projekt koji će redefinirati industriju. Liga bi trebala biti sastavljena od potpuno novih brendova osmišljenih isključivo za taj projekt, a svaki brend bit će povezan s nekim gradom, poput Los Angelesa, Pariza ili Seoula, što bi trebalo privući lokalnu publiku. Upravo na način na koji to rade klasični sportski klubovi.
Međutim, čitav projekt obilježile su brojne kontroverze. Od cijene samog sudjelovanja u ligi do toga da je Overwatch esport pao na jako niske grane dok se iščekivao veliki projekt. Tek je nedavno popunjeno svih 12 mjesta u ligi, a početak je najavljen za početak iduće godine, dok će se prije toga igrati ekshibicijski mečevi.
Iako je Overwatch osmišljen kao esport naslov, on to zapravo nikad nije postao. Kada uzmemo u obzir koliko drugih igara ima vrlo jaku natjecateljsku scenu, ona u Overwatchu je poprilično slaba. Bezbroj manjih liga i natjecanja raspalo se u iščekivanju Overwatch esporta koji već godinu dana nema stabilan sustav natjecanja, a potom su slijedili i profesionalni timovi koji nisu mogli trpjeti gubitke dok su čekali Blizzardov novi projekt.
Overwatch League je esport za privilegirane. Cijena sudjelovanja u ligi je za neke pozicije i do 20 milijuna dolara, a s obzirom na dostupne informacije, brojne etablirane esport organizacije nisu spremne na taj rizik. Uz to, recimo EnVyUs i Cloud9, koji su osigurali mjesto u ligi i to skupo platili, kao i svi ostali sudionici, morat će razviti nove brendove, a ne igrati pod postojećima koji su već etablirani u svijetu esporta i vrijede hrpu novaca.
Iako se Blizzard zaista potrudio stvoriti novi koncept natjecanja te ponuditi igračima i timovima sigurnost i mogućnost povratka investicije, projekt i dalje ne ulijeva sigurnost. Što će igračima osigurane plaće, timovima stabilnost, a investitorima prilika, ako na kraju čitavi projekt ne ostvari očekivane rezultate? Ostali esportovi rasli su obrnutim redom. Igrači i timovi su stvorili natjecanja i održive sustave koji su kasnije osigurani kapitalom investitora i medijskim kanalima. Međutim, Overwatch je stvoren za esport, a onda ga je pokušao redefinirati.
Overwatch League službno će početi 10. siječnja 2018., a svi mečevi igrat će se u nedavno renoviranoj Blizzard Areni u Los Angelesu. Prva sezona lige brojat će 12 timova, koji će predstavljati 12 gradova. Uz investitore iz različitih industrija, za fanove esporta najzanimljivije su već postojeće esport organizacije. Cloud9 će tako predstavljati London, dok će Team EnVyUs i OpTic Gaming predstavljati Dallas, odnosno Houston. Immortalsi su se smjestili na jednu od dvije pozicije u Los Angelesu dok će NRG Esports preuzeti San Francisco.
Za čitavo to vrijeme, dok je Blizzard pokušavao ponovo osmisliti esport, onaj u Overwatchu je polako odumirao. Igrači željni novih izazova i naslova vjerojatno su prešli na PlayerUnkown's Battlegrounds ili neku drugu igru poput Paladinsa. Hoće li Overwatch League moći napokon etablirati Overwatch esport na samom vrhu industrije? Teško. U tom smislu mogao bi postati američki nogomet esporta.
>>> Esport je jedan od najvećih globalnih fenomena današnjice. Nema relevantnog medija na svijetu koji ne izvještavaju o najvažnijim događanjima u esport industriji, a neke od najvećih globalnih kompanija ulažu stotine milijuna dolara kako bi na vrijeme ugrabile dio ovog brzorastućeg tržišta. Na Index Sportu pratite najnovije vijesti iz esporta, intervjue s najboljim profesionalnim gejmerima i uživajte u video klipovima i mečevima.