Foto: Guliver Image/Getty Images
BARCELONA je prošlog tjedna objavila da će od početka iduće sezone, četiri godine njen novi sponzor biti japanska tvrtka Rakuten, koja će prvaku španjolske to platiti najmanje 55 milijuna eura godišnje.
Drugi najbogatiji sponzorski ugovor u nogometnom svijetu (Chevrolet plaća Unitedu 71 milijun godišnje) još će se se podebljati ako Barcelona za vrijeme trajanja ugovora osvoji španjolski ili europski naslov. U prvom slučaju Japanci ih daruju s 1.5 milijunom eura, a u drugom s 5.5 milijuna eura, pa se u Barceloni nadaju da bi s tim i ostalim bonusima od ovog sponzorstva mogli dobiti oko 220 milijuna eura.
Ovakve brojke pobudile su interes za novim Barcinim sponzorom iz dva razloga; radi se o klubu koji je sve donedavno odolijevao nositi na dresu išta osim klupskog grba, a kada je konačno prestao ući u marketinški žrvanj, svaki njegov sponzor dodatno je zanimljiv, posebno ovaj, Europljanima praktično nepoznat.
U klupskim priopćenjima povodom potpisa ugovora navodilo se tek da je riječ o "kompaniji koja se bavi elektronikom i prodajom putem interneta", ali kada su španjolski mediji detaljnije provjerili djelatnosti što se kriju iza imena koje će na prsima nositi Messi, Neymar, Suarez i Rakitić , došli su do otkrića koje je zgrozilo ekološke aktiviste, ali i sve koji se protive nepotrebnom ubijanju životinja.
Rakuten naime, između ostalog, prodaje kitovo meso i slonovaču i to putem weba, što je legalno u Japanu, ali se i tamo tome žestoko protive udruge za zaštitu okoliša i životinja.
Prije dvije godine Agencija za okoliš objavila je: "Rakutenove reklame ubojite su i djeluju poput davanja metaka ubojicama slonova ili harpuna lovcima na kitove. Rakuten mora odmah zabraniti oglase za prodaju proizvoda od slonovače i kita ili će njegov brand biti nepovratno uprljan masovnim ubojstvom ovih vrsta."