Foto: ESL
NAKON dva dana igranja i ukupno osam mečeva na PUBG Invitational turniru na IEM-u u Oaklandu slavio je Against All Authority, jedan od osam timova koji su svoje mjesto izborili kroz otvorene kvalifikacije. PUBG Invitational napredak je za PUBG esport, ali i potvrda da i dalje postoje brojni problemi koji otežavaju praćenje mečeva.
ESL-ov PUBG Invitational okupio je 20 timova koji su se kroz osam mečeva natjecali i sakupljali bodove, kako bi na kraju dobili pobjednika 200 tisuća dolara vrijednog turnira. Bodove su nosili pozicija na kraju meča, kao i broj killova koje je neka ekipa napravila. Takav sustav je nužan jer PUBG trenutačno ne nudi jasnu sliku o tome koji je tim bolji te sama pobjeda u jednom meču nije uvijek temeljena samo na vještini igrača nego i na drugim faktorima.
U subotu i nedjelju igrala su se po četiri meča, mod je bio Squad FPP u kojem je svaki tim sastavljen od četiri igrača, a posljednji preživjeli igrač u meču nosi pobjedu. Ostali timovi poredani su ovisno o tome kada su eliminirani iz meča. Prvi od osam mečeva pripao je ekipi Digital Chaos, koja je s 15 killova u meču osvojila golemih 450 bodova. Međutim, ni to nije bilo dovoljno da bi ostali na vodećoj poziciji nakon drugog meča u kojem je slavio Cloud9.
Treći meč je također donio promjenu na vrhu zahvaljujući pobjedi Methoda sa 17 killova što je njih pozicioniralo na čelo ljestvice s velikih 200 bodova prednosti nad drugoplasiranim Digital Chaosom. Četvrti i posljednji meč koji se igrao prvi dan natjecanja pripao je ekipi Team SoloMid, koja je u napetoj završnici u kojoj smo vidjeli pet igrača iz tri različita tima na kraju nadigrala preostalog igrača NiP-a u situaciji dva na jedan te s ukupno 10 killova odnijela pobjedu. Na kraju prvog dana na čelu ljestvice bio je Team SoloMid.
Natjecanje se nastavilo u nedjelju s preostala četiri meča. Prvi je pripao Liquidu zahvaljujući odličnoj predstavi Keirona "Scooma" Prescotta, koji je sam napravio osam killova. To je Liquid dovelo s desete na drugu poziciju i u priliku da naprave dobar rezultat. Šesti meč osvojili su ukupni pobjednici Against All Authority koji su s 10 killova u završnici nadigrali FaZe. Tom pobjedom aAa je došao na prvo mjesto ljestvice te smo u šest mečeva vidjeli šest različitih pobjednika i gotovo jednako toliko promjena na vrhu ljestvice.
U sedmom meču napokon je jedan tim uspio ponoviti pobjedu. Zbog smanjenog prostora za igru velik broj timova se našao na malom prostoru u kojem je na kraju kao pobjednik izašao Digital Chaos s 12 killova, što ih je vratilo na vodeću poziciju. Prije posljednje i odlučujuće mape razlika između timova od drugog do sedmog mjesta bila je unutar samo 200 bodova. Gust raspored na vrhu bio je razlog zašto su se vodeći timovi odlučili na pasivnu igru. Tako su se u završnici odlučujućeg meča našli Cloud9 i Ronin Esports. Bez obzira na odličan pokušaj Justina "Chappieja" Andrewsa u situaciji jedan na tri, na kraju je ipak slavio Ronin sa 17 killova u posljednjem meču. Na kraju, na vrhu ljestvice završio je Against All Authority zahvaljujući jednoj pobjedi, dobrim plasmanima u ostalim mečevima te dovoljno killova.
Sustav bodovanja pokazuje koliko je teško osmisliti kvalitetan sistem natjecanja za battle royale žanr. Pobjeda nije dovoljno, kao što je to pokazao slučaj ekipe Digital Chaos, koja je s dvije pobjede u osam mečeva na kraju završila na razočaravajućem petom mjestu. Drugoplasirani Tempo Storm, s druge strane, nije pobijedio niti jednom, ali konzistentni rezultati u svih osam mečeva doveli su ih na tu poziciju.
PUBG esport i dalje ima velikih problema kod prijenosa mečeva, ali glavni krivac za to je sama igra. Ovoga puta ESL je odradio bolji prijenos nego što je to bio na turniru na Gamescomu. Mod u kojem se natječu timovi umjesto 80 faktora, na mapu je pozicionirao četiri puta manje pa je bilo lakše pratiti koji timovi pobjeđuju. Ipak, zbog nedostatka informacija u prijenosu bilo je teško pratiti koliko igrača iz kojeg tima je trenutačno i dalje u igri. PUBG je i dalje u Early Access fazi i igra ima određene nedostatke, što smo mogli vidjeti i za vrijeme samog prijenosa.
Mečevi u PUBG-u podrazumijevaju da će znatno manje akcije biti u ranim fazama meča, dok će kraj meča u kojem se nalazi veliki broj igrača na malom prostoru završiti spektaklom. Uz to, tu je i faktor sreće koji popularne igre čini zanimljivijima za igrače, ali umanjuje vrijednost znanja i vještina u natjecateljskom igranju. Opet je u samoj završnici meča bilo teško pratiti što se točno događa i nije bilo moguće gledateljima prikazati sve killove i svu akciju. Međutim, komunikacija timova i bolja koordinacija produkcije koraci su u pravom smjeru.
PUBG Invitational je ipak pokazao određeni napredak, a dobre vijesti za sve fanove su što u budućnosti može ići samo naprijed. Organizatori, producenti i razvojni studio iza igre će s vremenom pronaći način kako što bolje prezentirati meč gledateljima, a s obzirom na popularnost igre, njih zasigurno neće nedostajati. Bit će posebno zanimljivo pratiti kako će te probleme pokušati riješiti veteran u prijenosu esport mečeva, korejski OGN, u svojoj ligi najavljenoj za sljedeću godinu.
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz esport, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: Esport.
Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.