U TIJEKU je sezona holivudskih dodjela nagrada i već smo imali priliku vidjeti brojna glamurozna izdanja slavnih dama na crvenim tepisima.
A ako ste se zapitali što se događa s dizajnerskim haljinama nakon što ih zvijezde odjenu za Grammyje, Oscare i druge holivudske događaje, odgovor na to otkrili su njihovi stilisti za ABC. Sve, zapravo, ovisi o dizajnerskim kućama i njihovom odnosu sa slavnima, a sudbine kreacija s crvenih tepiha uglavnom su nepoznate do jutra nakon događaja.
"Ponekad dizajneri poklone svoje kreacije zvijezdama koje su ih nosile, a ponekad ih zatraže natrag", kaže stilistica Emily Sanchez i objašnjava kako to uvelike ovisi o reakcijama koje neka kreacija izazove u javnosti. Primjerice, dizajner Christian Siriano je zatražio da mu glumac i pjevač Billy Porter vrati raskošnu smoking-haljinu koju je nosio na prošlogodišnjim Oscarima kako bi je mogao spremiti u svoj arhiv ili posuditi nekom muzeju jer je dan nakon dodjele o njoj brujio cijeli svijet.
Takvu praksu imaju i mnoge druge velike dizajnerske kuće poput Diora, Chanela i Prade, pogotovo kada se radi o haljinama s dodjele Oscara, kako bi ih kasnije mogli izložiti na svojim izložbama ili prodati po vrtoglavim cijenama. Tako je, na primjer, haljina Givenchy koju je Audrey Hepburn nosila na dodjeli Oscara 1954. godine 2011. prodana za 130 tisuća dolara, piše ABC.
"Najčešće se traži da se odjeća vrati već sljedećeg dana. U rijetkim slučajevima najam traje 48 sati", otkriva stilistica Ariana Weisner, prema čijem iskustvu dizajneri traže povrat svojih kreacija u 99 posto slučajeva. Kao primjer zvijezde koja je smjela zadržati haljinu nakon dodjele, navela je Jennifer Lopez, a radi se o legendarnoj zelenoj Versaceovoj haljini koju je nosila na Grammyjima 2000. godine. U muzeju brenda izložen je duplikat haljine, a J.Lo original još uvijek ima u svojem ormaru.
No stilistica napominje kako je ovo samo iznimka, kao i da se većini zvijezda nije teško oprostiti od haljina jer ih ionako neće drugi put nositi na crvenom tepihu.
Postoji i mogućnost dugoročnog ugovora s poznatim brendovima, kakve imaju Jennifer Lawrence i Charlize Theron s Diorom. Kreacije koje one nose na važnim događajima modna kuća izrađuje samo za njih, no i u tom se slučaju uglavnom vraćaju brendovima.
"Većina takvih jedinstvenih kreacija se upiše u modnu povijest i zato ih dizajneri vole imati u svojoj arhivi", objašnjava stilistica Jaclyn Alexandra Cohen.
S druge strane, mnoge glumice koje nemaju vrhunski status također mogu besplatno posuditi neku postojeću kreaciju poznatog brenda koja im odgovara. "To je 'win-win' situacija jer glumice ne moraju ništa platiti, a dizajnerima je svaka reklama dobrodošla", ističe Cohen.