ZATVARANJE škola nije od velike pomoći u suzbijanju širenja novog koronavirusa te istodobno može imati dalekosežne društveno-ekonomske posljedice, tvrde britanski znanstvenici.
"Postojeći dokazi koji idu u prilog zatvaranju škola u borbi s covidom-19 vrlo su slabi", objavili su znanstvenici s londonskog sveučilišta UCL (University College London).
"Iz ranijih studija znamo da zatvaranje škola ima najbolji učinak na viruse koji nisu visoko zarazni i koji češće napadaju djecu. To je suprotno od covida-19", kazao je jedan od voditelja istraživanja Russell Viner.
Modelirane studije covida-19 predvidjele su da će se zatvaranjem škola prevenirati samo dva do četiri posto smrti, "mnogo manje nego ostalim mjerama socijalnog distanciranja", kažu znanstvenici.
"Ali zatvaranje škola može imati duboke ekonomske i društvene posljedice", napisali su u članku objavljenom u časopisu The Lancet Child and Adolescent Health.
Donositelji odluka moraju biti svjesni toga da, kada razmatraju mogućnost zatvaranja škola zbog covida-19, posebno imaju u vidu kakve će posljedice ono imati na djecu, osobito na onu s poteškoćama u razvoju.
Milijuni djece u svijetu obuhvaćeni su zatvaranjem škola kao jednom od mjera u borbi s novim koronavirusom.
Kako bi analizirali njezin potencijalni učinak, znanstvenici UCL-a proučili su 16 postojećih studija, uključujući devet o zatvaranju škola tijekom epidemije SARS-a, respiratorne bolesti koju uzrokuje virus sličan ovome koji izaziva covid-19.
Podaci iz Kine, Hong Koga i Singapura upućuju na to da zatvaranje škola "nije pridonijelo kontroli epidemije", napisali su u sažetku studije.
Stručnjaci koji u nju nisu bili uključeni kažu da istraživanje i rezultati potvrđuju ono u što su mnogi sumnjali. Korist od zatvaranja škola, kada je posrijedi javno zdravlje, nije proporcionalna socijalnim i ekonomskim posljedicama po djecu i roditelje koji su mjerom obuhvaćeni.
"Ovaj rad ukazuje na to da bi se škole trebale i morale početi otvarati čim završi prvi val bolesti", komentirao je Robert Dingwall, profesor sociologije na sveučilištu Trent.