Mnoge trudnice ne vežu pojas, proizvođači auta kažu da je mit da nisu sigurni za njih

Foto: Shutterstock

Toyotin tim, sastavljen od četiri žene i jednog muškarca, utvrdio je krajem 2022. da se trudnice ne osjećaju uvijek sigurnima kada koriste sigurnosne pojaseve u automobilima, zbog toga što oni drugačije prianjaju na njihova tijela. Odlučili su provjeriti može li se to promijeniti.

"Iznenadila me pogrešna percepcija da sigurnosni pojasevi nisu sigurni za trudnice", rekla je Juliana Said, inženjerka dizajna karoserije u Toyota Motor North America (TMNA) R&D.

"Neki su ih čak izbjegavali koristiti. Ideja je bila pokazati da su pojasevi sigurni i istražiti mogućnosti za daljnja poboljšanja", dodala je.

Kada su Said i njegovi kolege počeli razmatrati problem, naišli su na neočekivane izazove. Bilo je ograničenih istraživanja o učinkovitosti sigurnosnih pojaseva kod trudnica ili njihovih beba. Dodatno, tržište je bilo prepuno neprovjerenih sigurnosnih uređaja.

Ali najveći izazov koji treba prevladati jest rašireno (i pogrešno) uvjerenje među trudnicama i njihovim obiteljima da sigurnosni pojasevi nisu sigurni za fetus tijekom sudara. To je uvjerenje toliko uvriježeno da neke trudnice voze bez pojasa.

Prava istina je da su današnji sigurnosni pojasevi sigurni za trudnice. Kada se pravilno vežu, statistike pokazuju da su trudnice s pojasom mnogo sigurnije u sudaru od onih koje ga nisu vezale. Ali razvila se lažna priča da oni mogu ozlijediti nerođenu djecu u nesrećama.

Foto: UBC Upright Open MRI Research

Said i njezin tim počeli su surađivati s tvrtkom Collaborative Safety Research Center (CSRC) u Ann Arboru, u Michiganu. CSRC je sklopio ugovor sa Sveučilištem Britanske Kolumbije koje ima pristup specijaliziranom stroju za magnetsku rezonanciju, dizajniranom za mapiranje anatomija svih vrsta oblika tijela u sjedećem položaju. Voditelj istraživanja u CSRC-u, Jason Hallman, krenuo je sa svojim timom osmišljavati buduće dizajne.

"Sigurnosne pojaseve dizajniramo s pomoću standardiziranih lutki i procesa. Ne postoji standardizirana lutka za trudnice, niti su dostupni standardizirani alati posebno za procjenu sigurnosti trudnica. Stoga industrija nema jasno razumijevanje kako bi budući sigurnosni pojasevi mogli bolje zaštititi trudnice ili fetuse tijekom sudara", pojasnio je Hallman.

CSRC će izraditi kompjuterizirani, trodimenzionalni model trudnih tijela, i to ne samo jedno tijelo, već više njih u raznim fazama trudnoće. Uz bolje informacije u budućnosti, do kojih će se dolaziti, primjerice, s pomoću virtualnih trudnih lutaka za testiranje sudara, istraživači će moći donositi bolje zaključke.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.