FILMSKA kultura oduvijek je bila inspiracija za modne trendove, a revolucija u modnoj industriji koju su napravili filmovi još uvijek ima utjecaja na nju. Isto se može reći i za nošenje naočala. Mnogi popularni likovi s velikog platna su bili prepoznatljivi upravo po svojim naočalama, a to je potaknulo velike trendove u nošenju naočala, kako sunčanih tako i dioptrijskih.
Magične avijatorice
Top Gun je popularizirao avijatičarske naočale jer su svi htjeli izgledati kao Maverick, glavna faca filma koju je utjelovio Tom Cruise. Upravo je on vratio ovaj popularni model na velika vrata neizostavnih modnih trendova. Od izlaska filma potražnja za naočalama Ray-Ban porasla je do neba jer je upravo Ray-Ban tada podsjetio svoje pobornike da su njihove sunčane naočale must have dodatak.
No kako je sve počelo i tko je sve nosio i popularizirao taj specifičan model? Napretkom zrakoplovne industrije, vojni piloti željeli su modernu, ali ipak funkcionalnu zaštitu za oči. Na scenu je stupio Ray-Ban, koji je dizajnirao moderne naočale koje reflektiraju svjetlost, sa staklima u obliku suza identičnima obliku očne šupljine. Naočale su počeli nositi američki generali, koji su 40-ih godina bili na svim naslovnicama, što je naočalama donijelo veliku medijsku vidljivost i popularnost.
Marlon Brando prvi je u Hollywoodu proslavio avijatorice pojavivši se s njima na motoru u filmu The Wild One 1951. godine. Elvis Presley dodatno ih je popularizirao na svojim nastupima. Mnoge poznate osobe igrale su važnu ulogu u popularnosti ovih naočala, a veliku ulogu odigrala je činjenica što pilotske sunčane naočale odgovaraju baš svakom obliku lica. Zbog svoje popularnosti, vjerojatno su najkopiraniji model na svijetu.
Fenomen zvan Harry Potter
Zahvaljujući franšizi Harry Potter, popularizirali su se okrugli, široki okviri dioptrijskih naočala kakve je nosio ovaj popularni dječak. Najpoznatiji mali čarobnjak na svijetu, Harry Potter, djelo je mašte britanske književnice J.K.Rowling. Sedam romana i osam filmskih nastavaka, te priča o Školi vještičarenja i čarobnjaštva Hogwarts, donijeli su ovoj autorici milijunsku zaradu. Same knjige prodane su u nakladi većoj od 500 milijuna primjeraka. U filmskoj ekranizaciji ulogu Harryja Pottera dobio je Daniel Radcliffe, a likove njegovih najboljih prijatelja, također čarobnjaka, utjelovili su Rupert Grint i Emma Watson. Kako je sve oko Harryja Pottera postalo fenomen, tako su fenomen postali i dodaci koje on nosi, uključujući i naočale.
Svi su htjeli kopirati malog čarobnjaka, pa su se tako i ove naočale vratile u modu. Moramo reći da su dječakove naočale inačica popularnih okruglih naočala koje su nastale 30-ih godina. Postale su popularne kada ih je počeo nositi član The Beatlesa, John Lennon. Naočale su bile zaštitni znak glazbene legende i u njegovo vrijeme smatrale su se antimodom i bile nepoželjne u krugovima trendsetera. No, malo-pomalo, s popularnošću benda i one su postale popularne, da bi se na kraju popele na modni pijedestal u ulozi nezamjenjivog in detalja. Lennon nije jedina slavna osoba koja ih je neprestano imala uza se.
Ljubitelji malenih okruglih okvira su Mick Jagger, Jerry Garcia, Ozzy Osbourne i Liam Gallagher. Lennonice su doživjele brojne transformacije, pa se tako inačica tih naočala našla i u filmovima Harryja Pottera, nakon čega su i novije generacije postale opsjednute ovim modelom.
Baš kao Neo i Trinity
Filmska trilogija Matrix popularizirala je uske, futurističke naočale kakve su nosili Neo i Trinity, a njihova popularnost se zadržala do danas. Kultni SF Matrix prije dvadeset i više godina promijenio je povijest filmografije i u modni trend uveo nezaobilazni dodatak koji nosimo još i danas u različitim varijantama. Pravokutne zakrivljene bočne okvire nosili su ne samo Neo i Trinity već je i većina junaka iz filma.
Sve modele naočala u filmu stvorila je marka Blinde. Njezin osnivač, Richard Walker, natjecao se za to s tvrtkama kao što su Ray-Ban i Arnette. U konačnici je ipak pobijedio na natječaju. Okviri, ručno rađeni po mjeri, od tada su dobili imena po svojim herojima. Ovaj trend naočala pokupile su sve zvijezde i uklopile ih u svoje modne dodatke. Moda iz znanstvenofantastične produkcije i dalje je na ulicama i ne misli tako skoro nestati.
Stvar prestiža
Mačkaste naočale postale su neizbježan komad mnogih fashionistica zahvaljujući filmskom klasiku iz 1961., Doručak kod Tiffanyja, gdje ih je popularizirala Audrey Hepburn. Ta filmska ikona zablistala je u tom filmu neprikosnovenom odjećom, ali i naočalama. Ovaj odvažan i seksi modni dodatak nosile su i Marilyn Monroe i Brigitte Bardot.
Mačkaste naočale izumila je Altina Schinasi Miranda u kasnim 1920-ima. Prolazeći jednog dana pokraj izloga optike na njujorškoj Petoj aveniji, ostala je razočarana dosadnim standardnim okvirima. Pala joj je na pamet rečenica Dorothy Parker - "Muškarci se rijetko poigravaju s djevojkama koje nose naočale" - i Schinasi je krenula napraviti par naočala koje će učiniti da žena izgleda i osjeća se privlačno. Inspirirala se venecijanskim maskama Harlequin i tako su rođene naočale Harlequin (kasnije poznate kao cat-eye).
Do kraja 1930-ih harlekinske naočale postale su toliko popularne da je Schinasi osnovala vlastitu tvrtku za njihovu distribuciju. Godine 1939. dobila je nagradu za revoluciju u industriji naočala i pretvaranje optičkih naočala u modni dodatak. Pedesete i šezdesete godine prošlog stoljeća obilježile su mačkaste naočale u svim veličinama, a taj vječiti model nosimo i danas.
Opaki model
U filmu Vrag nosi Pradu Meryl Streep igra ulogu moćne urednice časopisa, a jedan od njezinih zaštitnih znakova su i naočale koje su postale popularne nakon izlaska filma, a kolokvijalno ih nazivaju upravo Miranda Priestly, po liku iz filma.
Dugogodišnja glavna urednica američkog Voguea, Anna Wintour slovi za najmoćniju osobu modnog svijeta, a mnogi tvrde i kako je upravo ona bila inspiracija za ulogu koju je maestralno odigrala Meryl Streep. Slavna urednica uvijek nosi sunčane naočale, baš kao i glavni lik u filmu. Spomenimo i da je legendarna glumica zadržala te Guccijeve sunčane naočale, a u njima se čak pojavljuju u filmu Mamma Mia.
Avijatorice, Harry Potter naočale i mačkasti okviri klasici su kojima rijetko tko može odoljeti, a proljeće i ljeto nezamislivi su bez sunčanih naočala. Za sve koji traže naočale koje odgovaraju njihovom stilu, tu je Ghetaldus optika kao mjesto prepoznatljivo po dioptrijskom programu te širokoj ponudi sunčanih naočala najpoznatijih svjetskih brendova.
Ghetaldus ima i novi program vjernosti Ghetaldus Loyalty. Nosite li dioptrijske naočale, kontaktne leće ili ste ljubitelj sunčanih naočala – članstvo u Ghetaldus Loyaltyju će vam dati mnoštvo pogodnosti. Prijaviti se možete putem aplikacije koju možete preuzeti s Google Playa i App Storea, u poslovnicama ili putem Ghetaldus web shopa, a već na samom početku vas očekuje 10% popusta dobrodošlice.
Kroz Ghetaldus Loyalty ostvarujete dodatne popuste na dioptrijske okvire i naočalne leće te kontaktne leće i sunčane naočale, a članove tijekom cijele godine očekuju nagrade i dodatna iznenađenja. Ukratko, za svaki potrošeni euro, u sklopu Ghetaldus Loyaltyja, dobivate 1 Ghetaldus bod. Jednostavno: 1 € = 1 bod. Ovisno o sakupljenim bodovima, svaki korisnik pripada određenom statusu kroz koji ostvaruje pogodnosti programa vjernosti, a to su Gold, Diamond i Platinum.
Status Platinum vam osigurava čak 20% na svaku kupnju, poklon uz kupnju, rođendanske bodove, rani pristup novim kolekcijama, ali i dodatna iznenađenja. Uz Ghetaldus Loyalty tu je još jedna atraktivna usluga – besplatna kontrola vida, u sklopu koje svoj vid možete prekontrolirati na najsuvremenijim aparatima uz stručno vodstvo Ghetaldus osoblja.
Sadržaj donosi Index u suradnji s Ghetaldusom te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.