Foto: Index/Privatni album
MNOGI Zagrepčani ovih dana su primijetili jumbo plakat kod Muzeja suvremene umjetnosti na kojemu vrišti "Zaposlite me". Na plakatu piše "Tražite marketinškog stručnjaka koji razmišlja izvan okvira? Zaposlite me", a pored poruke je i mail adresa osobe koja posao traži.
Mnogi su se pitali je li u pitanju marketinška kampanja neke tvrtke ili netko zaista traži posao putem jumbo plakata.
U pitanju je ovo drugo. Tina Šmanjak doista razmišlja izvan okvira i uspjela je u svom naumu da se brojni poslodavci zainteresiraju za nju, ali uspjela je i zagolicati maštu ljudima koji nemaju veze s njezinim poslom. Dakle, već je odradila polovicu dokazivanja na svom budućem radnom mjestu.
"Ideja se rodila prije otprilike godinu dana kada sam dala otkaz u tvrtki u kojoj sam tada bila zaposlena. Još uvijek pod dojmom svega otišla sam kod prijateljice sa šampanjcem jer smo imale naviku nazdravljati na loše stvari koje bi nam se dogodile i tako pokušati otjerati "negativna" iskustva te ih pretvoriti u pozitivne uspomene. Tada smo razgovarale kako poslodavci ne cijene i ne ulažu u dobre radnike, dok na oglase, bannere, billboarde sumanuto troše novce. I onda sam se usred tog razgovora nekako zainatila i zaključila da ću dati sve od sebe da pronađem brzo novi posao pa makar iskakala iz paštete. I u trenu mi je sinula ideja - zakupit ću billboard. Tada sam razradila cijeli plan, brat koji je dizajner mi je pomogao oko pripreme, međutim nedostajalo mi je hrabrosti da to realiziram. Ideja je tako stajala u mojoj glavi godinu dana, a ja sam tražila posao i zaposlila se "uobičajenim putem", do nedavno kada sam odlučila igrati na sve ili ništa te ju provesti u djelo i na taj način pronaći novog poslodavca.
Počela sam malo istraživati i naišla na razne primjere u kojima su ljudi vani tražili posao preko billboarda. Znala sam da samo jedan jumbo plakat neće napraviti neku razliku i da ga ne može vidjeti dovoljan broj potencijalnih poslodavaca ali zapravo u konačnici nisam ni išla za tim. Igrala sam na kartu dobre/drugačije ideje koja je intrigantna i još nije viđena u Hrvatskoj te na to da ga mora primijetiti samo jedna prava osoba - novinar - pomoću kojeg bi zapravo taj plakat imao smisao i odradio svoje. I to se na kraju i dogodilo. Kampanja je uspjela, moja poruka je došla do puno šireg kruga ljudi i ciljane publike - potencijalnih poslodavaca, a ja sam dobila priliku da se predstavim poslodavcima na drugačiji način, da preskočim formalnosti oko slanja životopisa i u konačnici, da imam izbor i dobijem priliku za ravnopravniji razgovor. S tim sam uložila i u svoju budućnost i to će mi definitivno obilježiti poslovni put. Zapravo će mi taj pothvat biti dobra referenca i razlikovat će me od drugih kandidata i u nekim drugim poslovnim prilikama", kaže Tina za Index.
Poslovnih ponuda, kaže, ima napretek.
"Reakcije su zaista pozitivne, na mail mi svakodnevno dolaze pohvale i ponude za razgovor. Odaziv je odličan, na dnevnoj bazi mi pristiže po nekoliko ponuda zainteresiranih poslodavaca različitih profila. Poslodavci su prepoznali moju ideju, proaktivnost i hrabrost i sretna sam da se trud isplatio", kaže.
Iako ima brdo ponuda za posao, još uvijek nije potpisala ugovor i ponude tek razmatra.
"Odlučila sam da ću tome pristupiti detaljno i sa strpljenjem, jer i kada birate komad odjeće ne izaberete prvi koji vam se sviđa, već malo pogledate ponudu, a kamoli kada se radi o novom poslu kojeg ne možete promijeniti tek tako preko noći ako se predomislite. Zapravo odradila sam tek pola posla. Sada slijedi onaj drugi dio, rekla bih teži - upoznavanje s poslodavcima, razgovori o poslu, uvjetima itd. i na kraju odabir i realizacija poslovne suradnje", dodaje.
Budući da može birati, pitali smo Tinu kako izgleda njezin posao iz snova.
"Teško pitanje, zapravo nemam konkretan primjer ili "sliku" posla/poslodavca iz snova. Želim raditi u dinamičnom i kreativnom okruženju, gdje se cijene ideje, proaktivnost, želja za stalnim napretkom, učenjem i novim poslovnim izazovima. Želim se ujutro probuditi sa smiješkom znajući da idem u zdravu i pozitivnu radnu atmosferu, gdje se moj trud i želja za pomicanjem granica cijene. Gdje "fair play" nije samo obična strana riječ, već svakodnevna praksa. Smatram da je danas teško naći dobrog poslodavca ali sam isto tako svjesna da puno kvalitetnih poslodavaca muku muči s pronalaskom kvalitetnih zaposlenika. Poslovni odnos bi se kao i svi drugi međuljudski odnosi trebao temeljiti na uzajamnom poštovanju, razumijevanju, uvažavanju i zajedničkom rastu i razvoju. I od svog novog poslodavca očekujem upravo to, a to sam uz sve druge poslovne kvalitete spremna i ponuditi. Želim da moj idući stvarni/realni posao postane primjer odnosno oličenje mog posla iz snova", rekla nam je Tina.
Ova 31-godišnja Dubrovčanka se marketingom bavi pet godina. Karijeru je počela za vrijeme studiranja, kao asistentica u marketingu, a s 25 godina pokrenula je web shop sa ženskom odjećom. Smatra da dosta hrvatskih tvrtki marketing još uvijek smatra nepotrebnom djelatnošću, odnosno prodavanjem magle, ali i tu vidi samo priliku za mlade ljude svoje struke koji su željni novih poslovnih izazova.
Na pitanje koja hrvatska zvijezda po njezinom mišljenju ima najbolji marketing, Tina bez razmišljanja odgovara da je to Severina.