TikTok je pun citata o lavu. Zašto je generaciju Z ta rečenica toliko oduševila?

Screenshot: TikTok

Čini se da viralni TikTok meme mijenja način na koji Generacija Z govori o svakodnevnim borbama i problemima. Koristeći poznati citat iz serije Igra prijestolja, mladi diljem svijeta ironično progovaraju o svojim brigama, od društvenih pritisaka do osobnih nesigurnosti, piše UNILAD.

Korisnici TikToka koriste specifičan format memea kako bi ironično istaknuli neke od svojih najdubljih, ali i onih ne tako ozbiljnih briga. Trend, poznat kao "lav/lavica", oživio je popularni citat koji je Tywin Lannister uputio svom sinu Jamieju u prvoj sezoni HBO-ove serije davne 2011. godine: "Lava ne zanimaju mišljenja ovaca."

Prilagođavajući poznati citat, korisnici TikToka sebe nazivaju lavom ili lavicom prije nego što podijele ono što ih zapravo brine. Primjerice: "Lava ne brine društveni pritisak da mora dobiti vozačku dozvolu" ili "Lavicu ne brine ulazak u vezu". Trend je postao viralan i inspirirao više od 26 milijuna objava na TikToku, a kreatori ga koriste kako bi se našalili na račun vlastitih nesigurnosti, istovremeno se povezujući s drugima kroz zajedničke osjećaje iscrpljenosti, stresa zbog ljubavnih veza i sumnje u sebe.

@ddlovato

we’re locked in on album week 😉

♬ original sound - 00srunway

Što trend govori o Generaciji Z?

Osim što je zabavan i prepoznatljiv meme, ovaj trend pruža fascinantan uvid u način razmišljanja Generacije Z. Lingvistkinja  Anna Pyshna iz aplikacije za učenje jezika Preply objašnjava da se mlađe generacije okreću humoru i ironiji kao emocionalnim alatima.

"Ono što je fascinantno kod ovog trenda jest da uzima frazu o moći i preokreće je u nešto samosvjesno i duboko ljudsko", rekla je. "Ovaj stil komunikacije, govorenje ozbiljne istine umotane u šalu, sada je ključna značajka načina na koji ljudi, posebno mlađi korisnici, izražavaju emocije na internetu."

@attemptedbattery #sigmagrindset #alpha #thelion #fyp ♬ original sound - 00srunway

Znanost također podupire ovu promjenu. Jedno je istraživanje otkrilo da Generacija Z koristi memeove kao "markere identiteta i emocionalni jezik", te da ih uglavnom karakterizira upotreba humora kao sredstva za nošenje sa stresom. Anna dodaje da meme pripada rastućoj kategoriji komunikacije poznatoj kao "anti-poslovice", gdje se tradicionalne fraze iskrivljuju kako bi odražavale modernu stvarnost.

@nicholaskuniec

 

♬ original sound - 00srunway

"Struktura poslovice daje ljudima dopuštenje da kažu nešto osobno. To je maska humora koja omogućuje da se iskrenost osjeća društveno prihvatljivom", objasnila je. "Ove prepravke temeljene na memovima pokazuju kako korisnici interneta preoblikuju klasični jezik kako bi odgovarao suvremenom iskustvu, koristeći ironiju ne da bi se distancirali od značenja, već da bi ga učinili dijeljivim."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.