Tajna veza Jakova Jozinovića i Josipa Broza Tita 🫦

Foto: Danko Šimunović

*ovaj tekst nije napisan uz pomoć AI-ja

Obavezni predgovor u ovaj članak:

Posrbljavanje karijere Matije Cveka

Meni je samo žao Damira Kedže. Lik je postao popularan u tadašnjoj verziji Tika Toka, čak mu je Fayo napravio suvremen hit za neslavno propali projekt Saša, Tin i Kedžo koji je dan danas omiljen.

Suprotno svim očekivanjima, uložio je u svoju solo karijeru, pritajio se, naučio pjevati i profilirao se u izuzetnog vokalista… koji pjeva apsolutno glazbeno groblje. Njegov vokalistički renome bio je nedovoljan da ga istakne među ostalim pjevačima s imenom i prezimenom i sad, nažalost, ima nekakvu umjerenu karijeru koja nimalo ne odgovara interpretatorskim sposobnostima.

Mogli bismo to svaliti samo na užasan ukus i njuh za hitove – Kedžo je pjesmu Lu Jakelić objavio kao singl, za miloga boga – i potpuno zanemariti marketinški faktor, ali znate da sam ja neprevaziđen po detekciji bitnog.

Zašto spominjem Damira Kedžu? Pa on je prethodnik novog vala dosadne ljubavi. To je val srednjestrujaških pjevača s imenom i prezimenom.

Znate ih po tome što im je Matija Cvek najbolji muzičar ALI PAZITE MUZIČAR, imaju uredne frizurice, nose majice s nježnim motivima i sakoe na kojima nisu pokidali one konce koji se pokidaju čim se kupi sako, pjevaju o nekakvoj ljubavi, dejtaju neku influensericu za koju se pravdaju da je puno dublja nego što se na prvi pogled čini i marketinški ciljaju na sloj normalnih curkica koje su nekad imale 30-40 godina i okupljale se na ženskom recenziraju, a sad imaju 15-25, studiraju ekonomiju i beskrajno skrolaju po Tiku Toku.

Kao što su Jakov Jozinović u Mojmira intervjuu i Kendrick Lamar na davnoj Buried alive ispravno detektirali: žene određuju trendove u glazbenoj industriji.

Ovaj fenotip

Je li slučajnost što su se svi zagrebački izdanci novog vala dosadne ljubavi okupili oko karijere Jakova Jozinovića?

Tajna uspjeha - Jakov Jozinović je ratni profiter

Jakov Jozinović profitira od rata algoritma i umjetnosti.

(algoritam pobjeđuje, ako niste znali)

Počeo je slučajno, ali njegov tim će to odvesti u teritorij namjernog. Golobradi Jozinović veselo je pjevao Oliveru i druge poznate pjesme kome god bi stigao, u kakvom god kafiću bi dobio priliku. Ništa što dosad nismo vidjeli, to je vrlo lako mogao biti ToMa, Josip Palameta, Marko Kutlić i sva sila lijepih hrvatskih glasova – ali su bogovi algoritma pukom slučajnošću odabrali baš Jakova Jozinovića.

Zašto? Slučajna anomalija potpomognuta pravim mjestom i pravim trenutkom: pametniji mozgovi naše civilizacije polako, ali sigurno otpor prema AI brejnrot sadržaju (tzv. “korporativni slop”) uvode u javno mnijenje. Među mnogim negativnim posljedicama, tu je i apsolutni bum kanala koji moderne pjesme provlače kroz AI ne bi li generirali izvedbu u stilu 60-ih, 80-ih i slično.

Možda AI nije izliječio rak, ali bar smo dobili kaver Nuccija iz 1979. godine

Drugim riječima…

Ljudi žele povratak starijoj glazbi

…što god to značilo. Problem s AI kaverima je taj što su strojevi ipak mrvicu jezivi i otuđujući – zato industrijski moguli i pokušavaju raditi projekte nekakvog hibrida s poluljudskim avatarima – i ovakvi kaveri ipak bolje funkcioniraju kad je čovjek njihov katalizator. A mladi Jozinović toliko je željen katalizator da mi je ovako izgledao instagram feed nakon što sam naišao na par Olivera videa: 

Dogodila se logična stvar: on je samo pjevao i bio nasmijan, a curkice su napisale ostatak priče umjesto njega. Mlad, zgodan, skroman, ponizan, otmjen, autentičan, stara duša, novi Čolić… Jednoj je pomagao spustiti kufer u vlaku, druga je detektirala da je “Halid umro, ali se Jakov glazbeno rodio”, a pročitao sam čak i da je Jakov Jozinović vjesnik ponovnog ujedinjenja Jugoslavije!

Ovo me jako podsjeća na sulud fenomen gej K pop fan fictiona, evo, blagoslivljam i vas rezultatom guglanja da podijelimo muku.

…što su Jugoslavija i Halid kraj ovoga?

Što na to kaže Jakov? Naravno, baš ništa! Smješka se i ponavlja PR fraze poput “još uvijek nisam svjestan što se događa”, svima zahvaljuje na svemu i ne smeta mu nitko, pa ni Aleksandar Vučić i njegova diktatura, on je fokusiran na pozitivno, širi pozitivu i sav je pozitivan, želi mir u svijetu i sl. Dakle, poslovno je obrazovan i tu neće biti problema – kao što je rekla naša domaća pjevačica:

“Imati stav je zeznuto!” 🤪

Bilo kako bilo, obožavanje target skupine kojom trenutno vlada svježe posrbljeni Matija Cvek detektirala je njegova menadžerica, a rezultat toga je maksimizacija hajpa, rasprodane dvorane i uključivanje njenih klijenata ne bi li se ogrebali za malo popularnosti. I tako smo dobili prvi singl Jakova Jozinovića koji fantastično pokazuje da smo toliko duboko zagrebali u bezumni konzumerizam da ga više ni ne primjećujemo:

SPOT DOSLOVNO POČINJE LOGOTIPOM NEKAKVOG BRENDA KOJI RADI NE ZNAMO JOŠ TOČNO ŠTO!!!!!!!

Svi su tu: autori pjesme su Cvek & co., na spotu je influenserka ekipa s minglanja na domjencima, a sponzor projekta je Zalando. Zato valjda imamo hrpu insta editorial kadrova u kojima se kamera malo predugo zadrži na novim kul hlačama u kojima ćeš izgledati kao da si iz lezbijskog braka jer su toliko promašene da odaju dojam da su te obukle dvije mame, a ne jedna?

Pjesma je toliko dosadno objedinjenje svih manirističkih forica koje krase Cveka već dulje vrijeme (a pogotovo nakon dueta s Marijom Šerifović u kojem je vidio gdje leže prave pare) da bih imao osjećaj da samo vrtim jednu te istu priču o dosadnim općenitim ljubavnim besmislicama u srpskim raskošnim aranžmanima i siromašnim melodijama koje se ionako oslanjaju na efekt puno izlaganja dok ne uđe. Bolje da komentiram izvedbu mladog Jakova:

OK je?

Mladi Jozinović to pjeva solidno, ima lijepu boju glasa i nema tu nikakvih problema. Sigurno da nije Čolić – ili čak njegov wunderkind klon Adi Šoše – ali OK je to. Svakako bojom glasa ima više šarma od mnogih mediokritetskih kolega, a dovoljno je pametan da ne kvari percepciju koju su ljudi stvorili nekakvim graničnim izjavama.

Kao i puno toga u modernoj glazbeno-influenserskoj industriji, važno je pojaviti se. Jakov nikad neće živjeti od vrhunske izvedbe, provokacije, progresa i dosezanja stropa ljudskog iskustva življenja pjesma koje pjeva. Lijepo će se obući, biti nasmijan i obožavati svakog pojedinca koji mu je dao povjerenje i platio kartu. Očekujem pametno korištenje nasumične popularnosti, puno koncerata i manji broj brendova za influensersku suradnju koji će mu i više platiti – Jozinović si to može priuštiti.

Može li se reći da je Jugoslavija koja homogeno skrola po mobitelu i uživa u istom algoritmu bez obzira što misle o Jasenovcu, Bleiburgu, Vukovaru, Plenkoviću, EU i Aleksandru Vučiću ujedinjena i bez mladog pjevača s Tika Toka kojeg vole curkice? Je li meni gadljivo što je maksimizacija profita puno važnija i zanimljivija priča od priče o ovoj pjesmi?

Bi li radije gledao vlogove Marka Ćućurina nego slušao ovu pjesmu? Je li išta od toga važno kad uzmemo u obzir da smo na civilizacijskoj razini dosegli razinu u kojoj samo pasivno konzumiramo megakorporacijski slop ili ono što algoritam prepozna kao dobar smjer u kojem bi megakorporacije trebale oblikovati dječje mozgove?

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.