Što Microsoftov sedam milijardi dolara težak potez znači za industriju?

Foto: Press

ŠTO SE ove generacije konzola tiče, Microsoft je napokon povukao dugoočekivani potez koji će im donijeti nove korisnike i ne radi se o jeftinijoj konzoli ni činjenici da je novi Xbox tehnički snažnija konzola od novog PlayStationa (iako je i to dio njihove ovogodišnje privlačnosti).

Ono ime koje će dugoročno gledano privući nove korisnike je 7,5 milijardi teška akvizicija kompanije ZeniMax Media čime su u jednom potezu dobili ne samo Bethesda Game Studios već i Arkane Studios, id Software i Machine Games, a to znači da će pod Microsoftom ubuduće izlaziti izuzetno popularni naslovi iz serijala Elder Scrolls, Fallout, Doom, Dishonored i Wolfenstein. I već je to više nego snažan magnet kojim će oduševiti gamere, a istovremeno popraviti ne pretjerano sjajnu situaciju s ekskluzivama zbog koje u utrci sa Sonyjem redovito gube.

Više od ekskluziva

I mnogima će ovo na prvu zazvučati kao pametan potez, ali kada netko iskešira više od sedam milijardi dolara, logična je pretpostavka da ima kompleksniju strategiju od "pokupovat ćemo ekskluzive", a to je više-manje potvrdio i čelni čovjek Xboxa Phil Spencer.

Naime, njegova ideja nije da ljude navuče na jednu konzolu ni da Sony i Nintendo istog trena isključi iz priče nego da učini ono o čemu neprestano pričaju, a to je da okupe što veći broj pretplatnika i stvore snažnu bazu igrača na svim platformama, a ne da se baziraju na one koji biraju samo jednu konzolu.

Tu u prvom redu govorimo o odličnom Xboxovom Game Passu, servisu koji igračima omogućuje da skidaju i igraju hrpetinu igara na svojim Xboxovima ili PC-jevima. U to je uključeno i streamanje igara i najkraće rečeno, Game Pass je Microsoftov plan za budućnost, Netflix za videoigre koji se bazira na neprestanom uzimanju novca od pretplatnika i postepenom dovlačenju u Xboxov ekosustav.

Dajte igre igračima

Ono u čemu je Microsoft oduvijek prednjačio u odnosu na Sony je pristup golemoj kolekciji igara i unazadna kompatibilnost. Dugoročno gledano, njihova strategija nije automatski vas privući da izvučete novčanike i kreditne kartice i kupite njihovu najnoviju konzolu. Nemaju ništa protiv toga da to učinite, ali daleko su više zainteresirani da vas privuku na svoju platformu i zadrže vas sadržajem.

"Igrači su centralni dio naše strategije. Uređaji nisu centralni dio, igre jesu. Želimo vam omogućiti da igrate igre koje želite, s prijateljima s kojima želite igrati, na bilo kojem uređaju. Na televizorima, Xbox će biti najbolji način da igrate igre s konzola. Suštinska ideja igranja videoigara nije da ljudima onemogućite da iskuse igre ni da ih prisiljavate da kupuju konkretan uređaj da bi mogli uživati u pojedinim igrama", objasnio je Spencer.

Izgleda da je to donekle jasno i Sonyju koji se u posljednje vrijeme počeo otvarati pa pojedine njihove ekskluzive možete zaigrati i na PC-ju (Death Stranding, Horizon Zero Dawn), a ideja o kraćem periodu u kojem su ekskluzive ekskluzivne čini se kao prilično razuman potez, ne samo u kontekstu idealiziranog svijeta u kojem svi igraju sve nego i u komercijalnom smislu.

To je ujedno i razlog zašto je lako povjerovati u Spencerovu strategiju jer potrošiti 7,5 milijardi da biste se pobrinuli da ograničite igru na konzolu koju svi neće kupiti jednostavno nije pametno poslovanje. To ne znači da ekskluziva neće biti, ali daje se naslutiti da bi budućnost ekskluziva mogla biti daleko popustljivija. Dodaje i da broj novih kupaca konzola iz godine u godinu ne samo da ne bilježi drastičan porast već je pitanje raste li prodaja uopće. Čini se, stoga, logičnim da Microsoft cilja na to da zaradu poveća ne samo prodajom konzola i usluga servisa već i prodajom igara na drugim platformama.

Dobro za industriju?

U isto vrijeme prodaja dokazuje i koliko je industrija blockbustera postala varljiva i koliko je rad na videoigrama postao nepredvidiv. Budžeti prosječne AAA igre premašili su 100 milijuna dolara što svaki novi naslov čini poslovnom lutrijom, a ako se svaka kockica savršeno ne posloži, postoji velika šansa da će njihov sljedeći ili čak jedini flop ujedno biti i posljednji.

Opstanak na tržištu za mnoge je izuzetno težak, a toga su posebno svjesni u Bethesdi koji su unatoč popularnosti mnogih svojih naslova i dalje bili u nezavidnoj poziciji iz koje su se pokušavali izvući na bezbroj različitih načina.

ZeniMax vjerojatno se našao u situaciji da moraju ili prodati ili pak ozbiljno reorganizirati posao, a to podrazumijeva zatvaranje studija ili otpuštanja. Microsoft je u priču uletio kao financijska sila koja je omogućila neometan nastavak rada, a ako Microsoft ostane predan svojoj "svetoj gamerskoj misiji", ovo može biti samo dobra stvar za industriju.

Naravno, postoje i oni koji se s time ne slažu, ali ovo je trenutno stanje stvari i vidjet ćemo kako će se situacija razvijati i što nas čeka u budućnosti. Naime, izvršni direktor Microsofta Satya Nadella za Cnet je izjavio da je kompanija ubuduće spremna i na više ovakvih poslovnih poteza.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.