Pokojni izvršni direktor i suosnivač Applea Steve Jobs koristio je "pivski test" za intervjuiranje kandidata za tehnološkog diva.
Razgovori za posao vrlo su formalni i prolazak kroz taj proces, pogotovo kad je u pitanju tako velika tvrtka kao Apple, za mnoge je zastrašujuća pomisao. Jobs je toga bio itekako svjestan pa je želio napraviti promjenu. Kako prenosi as.com, Jobs je želio "prekinuti" trend da se sugovornici pojavljuju s napamet naučenim popisom odgovora u glavi, kao da samo čitaju skriptu.
Stoga je odlučio odbaciti tradicionalna pitanja na razgovoru za posao i učiniti za mnoge stresnu situaciju ležernom. Kad prvi put upoznajete novog kolegu, možda razmišljate o tome biste li "s tom osobom popili pivo" ili biste s njom razgovarali "opušteno u šetnji".
Želio je privući "A-igrače"
Pa, umjesto da je to samo zamišljao, Jobs je učinio upravo to te je izvodio kandidate u šetnju i na kriglu piva da vidi hoće li dobro odgovarati Appleu, što je u principu bilo poznato kao "pivski test".
Izvođenje potencijalnih zaposlenika u šetnju pomoglo bi im da se malo opuste, a kad bi Jobs kandidate doveo u pub, navodno bi im postavljao pitanja poput "Kada ste zadnji put nešto postigli?" ili "Što si radio prošlog ljeta?".
Mnogi menadžeri skloni su tražiti određene točne i netočne odgovore kada intervjuiraju kandidate za posao. Međutim, to očito nije bio slučaj s Jobsom jer je jednostavno pokušavao bolje upoznati pojedinca. Jobsov cilj u intervjuiranju kandidata bio je pronaći najbolje od najboljih, "A-igrače", kako ih je jednom nazvao.
"Otkrio sam da kada okupite dovoljno A-igrača, kada prođete kroz nevjerojatan posao pronalaženja tih A-igrača, oni stvarno vole raditi jedni s drugima. Zato što nikada prije nisu imali priliku to učiniti", objasnio je Jobs.