NAKON što je direktor Croatia Recordsa Želimir Babogredac za Index rekao da je gašenje YouTube kanala izdavačke kuće "ucjena od 300 tisuća eura" od strane "društva iz susjedne države koje je umislilo da će nas kamatariti", oglasili su iz tvrtke Connect Network, na čiji je zahtjev kanal Croatia Recordsa i ugašen.
"Nisu doktori ni socijalni radnici ludi što su donijeli odluku da ljudi rade do nekih 65 godina pa zatim odlaze u penziju, što ovdje nikako nije slučaj. Gospodin Želimir ima 70, mislim, i već je počela demencija utjecati na njegove poslovne i privatne izjave", započela je Sanja Tubić, direktorica Connect Networka, izjavu za Index.
"Vjerojatno je zaboravio da smo mu slali e-mailove, to jest njegovom 'stručnom' timu u nadi da će nam odgovoriti. Nažalost ni jednu povratnu informaciju nismo dobili do sada. I sam je rekao da 'nismo nivo', vjerojatno glumeći Boga, nekoga kome je sve dozvoljeno, pa čak i da se bavi piraterijom", dodaju iz beogradske tvrtke koja se bavi zaštitom autorskih prava.
Osvrnuli su se i na tvrdnje da udovica Tome Zdravkovića stoji iza gašenja kanala.
"Nije samo Tomina obitelj oštećena, oštećeni su naši autori, klijenti, prijatelji. I ne za mjesec, godinu, nego od kad je Croatia Records kupila Jugoton", tvrde.
"Obmanuli su javnost"
Connect Network, kaže, štiti autorska prava na preko 50.000 djela. "Imamo validne ugovore s najvećim kompozitorima, tekstopiscima i aranžerima s prostora bivše Jugoslavije", tvrde. Poslali su nam i, kako tvrde, "certifikat gdje se jasno vidi da sve što je gospodin Želimir rekao nije istina". Sve dokumente navedene u tekstu možete vidjeti na dnu teksta.
Problem je, kažu, nastao kad su naišli na "piratske albume, vinil ploče i CD-e u svim radnjama i na svim digitalnim platformama počevši od YouTubea pa nadalje".
"U pitanju je Album Amire Medunjanin Za nju i njega bez i jedne jedine dozvole porodice Zdravković, koji su pravni nasljednici pokojnog Tomislava Zdravkovića. Kao i Merime Ključo, Sevdah Baby... Davali su i šakom i kapom tuđa autorska djela kao da su oni autori istih, što su nastavili raditi do dan danas", tvrde.
"Nisu se zaustavili na ovim izdanjima, sad su obmanuli javnost glazbom iz filma Toma gdje se jasno vidi da link nije vidljiv za područje Republike Srbije. Pa su nastavili s kompozicijom Obriši suze draga našeg klijenta, nasljednika autorskih prava nad pokojnim Aleksandrom Koraćem, opet nevidljiv za područje Republike Srbije. To ne rade veliki, to čak ne rade ni mali izdavači... Znaju da je to krivično djelo po Krivičnom zakonu Republike Srbije KZ 198,199", naglašavaju.
"Zašto skrivaju objave u Srbiji?"
Pitaju se zašto objave Croatia Recordsa nisu vidljive u Srbiji, ako je sve po zakonu.
"Znate li da je CERP (op.a. Centar za restrukturiranje i prodaju) donio rješenje? Utvrđuje se da fonogrami nisu procijenjeni u vrijednosti društvenog kapitala u postupku pretvorbe i privatizacije poduzeća Hrvatska naklada zvuka i slike, Zagreb. Gospodin Želimir nakon toga prebacuje na sestrinsku firmu Jugoton - Croatia Records 6983 fonograma koji su po zakonu Nacionalno Blago Republike Hrvatske za Srbiju. Ovdje ih eksploatira , prijavljuje ih kao svoje i učlanjuje se u OFPS i naplaćuje ih isključivo za sebe i svoju firmu ne mareći što nema autorske ugovore validne, ne mareći što nikada nije isplatio interpretatorska i autorska prava naših klijenata", tvrde.
"Jasno se vidi da sam pravi ugovor o kupoprodaji u namjeri da prikrije fonograme i sakrije ih od zakona koji važi u vašoj državi. Ustavni Sud Republike Hrvatske kao vaša krovna institucija donosi odluku da je CERP ispravno donio rješenje, kao i da fonogrami nisu bili predmet kupovine Croatia Recordsa. Znači prevara za prevarom, prebacivanje fonograma koji nikada nisu ni pripadali Croatia Recordsu", objašnjavaju dalje.
Tvrde da je Croatia Records nakon toga počela raditi sinkronizacije, odnosno lyric videe, za koje također navodno nema dozvole tekstopisaca i autora.
"Već vodimo sudske postupke. Oštetili su i Hrvatsku"
Na pitanje o sudskim procesima kažu da u Beogradu za više klijenata već vode sudske postupke protiv Croatia Recordsa i sestrinske firme Jugoton - Croatia Records d.o.o Beograd.
"Ne vodimo samo mi, vodi i EMDC Network za njihove klijente. Neke postupke i zajedno vodimo protiv Croatia Recordsa i Jugoton - Croatia Records d.o.o Beograd. Naši odvjetnici iz Zagreba vode još četiri spora u Hrvatskoj protiv Croatia Recordsa", dodaju.
Žele, kažu, da se ispoštuje odluka CERP-a kao i Ustavnog Suda Republike Hrvatske te da se autori pravično i po analitici obeštete.
"Računajte samo na kanalima Cro Reca, Jugotona kao i UGC, Tomine kompozicije su imale preko 750.000.000 pregleda, što po najmanjem mogućem CPM-u je donijelo zaradu gospodinu Želimiru od oko 350.000 eura, da ne spominjemo digitalnu distribuciju, da ne spominjemo ploče i kasete i sve za što nisu imali prava u proteklih 30 godina i više", poručuju.
"Vjerujte, koliko je oštetio autore toliko je oštetio i Republiku Hrvatsku, prijenosom i prodajom fonograma. I pored svih odluka Republike Hrvatske on je tajno prenio kulturološko blago vaše države u Srbiju! Ovdje ih je naplaćivao u Sokoju (op.a. Organizacija muzičkih autora Srbije) i OFPS-u (op.a. Organizacija proizvođača fonograma Srbije)", zaključuju.
Prodaja Cro Rec- Jugoton Novi Sad-merged by Index.hr on Scribd