Foto: Getty
NA JUČERAŠNJI dan, 18. listopada 1955. godine proizveden je prvi domaći „Fiat 600", poznatiji kao fićo, fićek ili fića.
Njegova je proizvodnja trajala točno tri desetljeća, tijekom kojih se prometnuo u simbol jednog vremena, a bivša tvornica oružja u Kragujevcu u tom je periodu „izbacila“ 923.487 fićeka u svih devet modela.
Zajedno s matičnom zemljom Italijom, te s Argentinom, Austrijom i Španjolskom, koje su također, kao i Jugoslavija kupile licencu, proizvedeno je tri puta više „Fiata 600“, odnosno impresivnih 2.695.197 primjeraka. U vrijeme najveće popularnosti bio je to treći najprodavaniji auto u Europi, iza bube i Citroena CV.
Iako se od 18. listopada 1985. više ne proizvodi, "fićo auto scena" i dalje je vrlo živahna, što se ne vidi samo po brojnim forumima na kojima se razmjenjuju dijelovi, već i po godišnjim okupljanjima njegovih fanova. Posljednje takvo dogodilo se u lipnju u Kragujevcu, a u organizaciji eventa koji je okupio na stotine obožavatelja fiće sudjelovale su i lokalne vlasti i turistička zajednica.
Obzirom na svoju dob, fićeki koji se ovih dana još mogu vidjeti na cestama već spadaju u oldtimere, a još uvijek ih se može naći i u oglasnicima - i to po cijenama od tisuću pa do vrtoglavih 70-ak tisuća kuna.