Ovo nisu scene iz pornića, samo jako kontroverzne reklame (18+)

Foto: Press

NEKE su skandalozne, neke uvredljive, ali sve su uspjele podići prašinu.

Modna industrija svojim je plakatima i kampanjama uvijek pokušavala pomaknuti granice, ali ponekad odu predaleko i tad u akciju kreću dušobrižnici i cenzori.

Neovisno o tome radilo se o seksu, nasilju ili društvenim komentarima, ove su reklame uspjele šokirati sve na potezu od konzervativaca do liberala. No. šok ima kratkotrajan učinak i premda se možda i ne radi o najboljem načinu da svoj proizvod plasirate na tržištu, dobili su ono što su htjeli - vašu pozornost.

Ovo je deset modnih kampanja koje su u isto vrijeme uspjele uznemiriti i potaknuti raspravu.

Alexander Wang Denim

Osim ako niste dio ekipe iz Vigilarea ili neke druge dušobrižničke skupine dežurnih snebivatelja, teško je pronaći nešto što bi vas duboko pogodilo u ruci među nogama. No, provokacija je uspjela, dizajner Alexander Wang uz pomoć fotografa Stevena Kleina i modela Anne Ewers, uspio je uznemiriti duhove.

"Nije provokativno samo u pogledu seksualnosti. Provokativno je s ciljem do pokrene razgovor. Poruku ne diktiram. Zanimljiv dio je kako će ljudi to interpretirati i što će o tome reći. Naravno, uvijek će biti onih koji se s tim neće složiti", rekao je Wang 2014. za WWD.

“Fashion Junkie”

Sisley je tijekom godina ima niz provokativnih kampanja, ali uglavnom se radilo o seksu. Međutim, talijanska marka svojom je kampanjom iz 2007. krenula u malo drukčijem smjeru i neki su u tome vidjeli problematičnu poruku. One su ovisnice o modi, a ovo je, što se nas tiče, prilično originalan način da to pokažete.

Supreme x Terry Richardson x Vanessa Veasley

Kad vidite da nešto graniči s pornografijom, možete biti prilično sigurni da iza svega stoji stara perverznjačina Terry Richardson. Pogađate, ovo je njegovih ruku djelo. Vanessa Veasley sudjelovala je gotovo porno kampanji za Supreme, a fotke su se pojavili u njihovoj knjizi "Supreme Book, Vol. 6". Doduše, ne bismo imali ništa protiv ovakvih plakata. Čisto da vidimo kako bi čistunci reagirali.

Diesel “Foursome”

Neki su iz ovog iščitali multitasking, a drugi najobičniji seksizam. Što god iščitali, Diesel je 2007. razljutio feminističke grupe koje su pokrenule i prosvjede kako bi zabranili ovaj "odvratni šovinizam".

“Pubic Enemy”

Tom Ford i Mario Testino odlučili su se malo poigrati s "frizuricom" modela u svojoj kampanji za Gucci iz 2003. Naziv "Pubic Enemy" nije posebno originalan ni domišljat, ali sama pomisao na stidne dlake na plakatima za neke je bilo previše. Imate samo jedan pokušaj da pogodite kako su ljudi reagirali. Da, prozvali su kampanju "zlom, vulgarnom i ponižavajućom za žene".

Promijenite stil, ne prati vođu

Teško je prisjetiti se jednostavnijeg načina da izazovete šok od korištenja nacističkih simbola. Stoga, nije nimalo čudno da je talijanska marka New Form koristeći lik Adolfa Hitlera izazvala reakcije 2010. Golemi plakati "spicanjenog" Hitlera izazvala je toliko negativne reakcije da su se oglasili i političari koji su ustvrdili da je korištenje čovjeka koji je skrivio najveće zločine u povijesti uvredljivo ne samo za građane već i za cijelu zemlju.

Tom Ford, za muškarce

Sise? Malo porno? To može biti samo Terry. Naime, Richardson je 2007. odlučio na ovaj način promovirati prvi parfem Toma Forda, a kako bolje nego seksom. Reklame su zabranjene u nekoliko zemalja. No, važno je spomenuti i da je postojala druga varijanta, a iz kompanije su objasnili: "Voljeli smo prvotne fotografije Marilyn Minter, ali na snimanju s Richardsonom u Milanu odlučili smo da će ovaj oštriji, slikovitiji pristup bolje prenijeti hrabru i provokativnu poruku parfema".

D&G i silovanje

Dolce & Gabbana odlučili su otići do kraja, a fotografije uz tlo prikovane Alessandre Ambrosio okružene gomilom golih muškaraca izazvale su masovni šok. Reklame su zabranjene u Španjolskoj, a ženske udruge reklamu su nazvale neopisivo uvredljivima i promicanjem grupnog silovanja te nasilja nad ženama.

Moda i pištolji

Možda izgleda kao scena iz nekog pomaknutog filma, ali zapravo se radi o kampanji britanske kompanije FLY53 iz 2010. Mnoge su publikacije odbile objaviti reklamu zbog reakcije agencije ASA u čijem priopćenju stoji: "Smatramo da ova reklama prikazuje oružano nasilje i mnogi bi ga mogli doživjeti kao veličanje ili odobravanje pravog nasilja":

One STVARNO vole tajice

American Apparel nošenje njihovih tajica smatra gotovo orgazmičnim iskustvom. To su pokazali i u svojoj reklamnoj kampanji koju su neki nazvali šovinizmom, drugi neukusom, a treći vjerojatno nisu ni shvatili da se radi o reklami. Uglavnom, snimili su ženu usred orgazma i odlučili reklamirati tajice.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.