Foto: Instagram
IAKO svoj blog i dalje smatraju hobijem, u odnosu na prošlu godinu porastao je broj blogera koji od njega zarađuju, a ti se iznosi mjesečno kreću između 3 500 i 5 500 kuna. Podaci su to o stanju hrvatske blogerske scene izneseni na konferenciji Diablog, koji bacaju drugo svjetlo na zaradu koju većina domaćih blogera krije kao zmija noge.
Većina njih ne želi javno govoriti o iznosima koje zarađuju, a oni poznatiji, koji su o tome sramežljivo progovorili, dali su naslutiti da su ti iznosi višestruko veći.
Istraživanje o blogerskoj sceni u Hrvata u listopadu je provela agencija Dialog komunikacije, a u njemu je sudjelovao 171 aktivni bloger. Većinu ispitanika čine žene (90,6 posto) koje žive u središnjoj Hrvatskoj, imaju između 25 i 35 godina te su visoko obrazovane (42,7) posto.
Većina njih je, kao i prošle godine, video uratke istaknula kao trend, iako se one same njima ne bave.
Ispitanice su navele kako blogove pišu između tri i pet godina (36,6 posto) i kako mjesečno objavljuju dva do tri blog posta (42,1 posto). Najzastupljenije kategorije su ljepota (31 posto), gastro (17 posto), moda (10,5 posto) i putovanja (6,4 posto).
Velika većina blogerica surađuje s brendovima (77,8 posto), a suradnja uključuje kompenzaciju u novcu ili proizvodu/robi/usluzi.
Kao top trendove istaknule su javljanja "uživo", video i Instagram story. Brendovima su poručile da očekuju više plaćenih suradnji, više poštovanja prema blogerskoj profesiji i otvaranje prema novim suradnjama i novim idejama.