ZEMLJA koja je usavršila umjetnost promoviranja turizma kadrovima i plakatima sa seksi, polugolim ženama je - Izrael. Vatreni Brazilci i mediteranske nacije poznate po tome da im niti jedan užitak nije stran, nisu im ni do koljena. Naime Izraelci su nakon rata sa Libanonom shvatili da ih svijet vidi kao nabrijane vojničine koje žive u pustinji, a omiljena im je zanimacija ratovanje sa susjedima. Želeći odbaciti taj imidž, ovaj je narod kojem nitko ne može poreći da je praktičan, prihvatio provjereni recept: seks sve prodaje. Odnosno pomisao na seks s lijepom, predivno građenom, polugolom Izraelkom koja vas izazovno gleda, sve prodaje.
Nije im na pamet palo reklamirati svoje kulturno i povijesno blago kojeg zaista imaju na pretek. Na užas domaćih, a i stranih ženskih udruga lansirali su skupu i veliku kampanju s "bikini djevojkama" koje su prvo glumile mlade vojnikinje, dok danas Izrael predstavlja najpopularnija bikini djevojka - Bar Refaeli. Ne obazirući se na kritike o seksizmu, bliskoistočni marketinški mudraci su znali da će im to dovesti turiste u zemlju, a i njihovu lovu.
Jedan od najkontroverznijih izraelskih spotova nema polugolu ženu, ali ima aluziju na seks. I to na oralni seks. "Size Doesn't Matter" izazvao je zgražanje i proteste u cijelom svijetu, a u nekim je zemljama bio zabranjen. Pogledajte zašto.
Naši susjedi Crnogorci, za razliku od nas, znaju istinske kvalitete svog turizma: prirodne ljepote i niske cijene. Promotivni spot koji prikazuje ljepote susjedne nam zemlje, uključuje i prekrasnu ženu u bikiniju. Oglas je dobio iznimno pozitivne kritike i nitko ga nije nazvao seksističkim.
Turistički stručnjaci kažu da treba izniman trud kako bi se turiste "dovuklo" u Down Under, odnosno Australiju. Iako zanimljiva i prelijepa, Australija zbog svog specifičnog položaja daleka gotovo svima, ali zato postoje svjetske kampanje za privlačenje turista. Prsata plivačica u kristalno čistom moru sigurno je mnogima barem malo "približila" Down Under.
Grčka je iznimno bogata kulturnim i povijesnim nalazištima, ali odabrala je drugačiji pristup. Promoviranje užitka. Oglas "Explore Your Senses" potiče ljude da kušaju odličnu hranu, osjete vrelo sunce, more i uživaju u zabavi s lijepim ženama.
Bermuda na početku svog turističkog spota pokazuje žene u bikinijima na plaži. Nakon toga slijedi priroda i golf igrališta. Možda je sad jasnije zašto je ta zemlja jedna od najpoželjnijih turističkih atrakcija u svijetu.
Čak su i nešto konzervativniji Turci uključili bikini-djevojku u svoju "ponudu".
Albanci su u svojem spotu odlučili pokazati svašta, od povijesnih građevina, narodnih plesova, geografskih karti do lijepih djevojaka u kupaćim kostimima. Inače, riječ je o zemlji gdje dobar dio ženskog stanovništva redovito nosi hidžab.