Hrvatima stižu godinama stare razglednice iz Jordana. Pitali smo poštu zašto

Ima li smisla slati razglednice kada ćete vjerojatno stići s puta prije njih? To se ovih dana pitaju mnogi ljubitelji putovanja, čije su razglednice iz Jordana ovih dana stigle na adrese u Hrvatskoj, ali s par godina zakašnjenja.

Desetci ljudi na društvenim mrežama posljednja dva tjedna pisali su da su njihove razglednice ovih dana stigle s jednom, dvije ili čak pet godina zakašnjenja. Iako je raspravu pokrenuo val razglednica iz Jordana, u komentarima su se javili mnogi s istim problemom, ali drugim destinacijama.

"Razglednica je poslana 30.6.2019., a meni je stigla 4.7.2024."

"Bila sam na roadtripu s prijateljicama od 20. do 27. 2. 2022. Markice sam kupila zajedno s razglednicama, a njih sam ubacila u poštanski sandučić u Ammanu, u Jordanu, na nekom od glavnih trgova, blizu tržnice. Žig na razglednici je s datumom 7.3.2022., a stigla je sve prije 2 tjedna u Zagreb. Očito im je bila gužva. Inače sam istovremeno slala i u Srbiju, njima je stigla za dva-tri tjedna iste godine", rekla nam je Lidija Krznar.

"Početkom 8. mjeseca 2022. smo moja supruga Marija i ja bili u Jordanu. Iz Ammana smo iz njihovog poštanskog ureda 8.8.2022. poslali razglednice na adrese u Hrvatskoj svojim roditeljima, braći i sestrama te rodbini. Vratili smo se u Hrvatsku, prošli su tjedni, mjeseci, razglednice nikome nisu dolazile, i mi smo već i zaboravili na njih. Mislili smo da su se izgubile, čak sam teoretizirao da ih nisu poslali jer ih nismo pisali na arapskom jeziku, već na latinici. Kad ono, prije desetak dana, šalje mi tata sliku da je dobio razglednicu i sav je u čudu. I mi zajedno s njime", ispričao nam je Sven Stubljar.

"Razglednica je poslana 30.6.2019., a meni je stigla 4.7.2024. Razglednica je poslana kao dio direktne razmjene preko stranice Postcrossing. Ja sam gospodinu u Jordan poslala razglednicu otprilike u isto vrijeme (lipanj 2019.), a on je moju dobio u srpnju 2021. Tako da, pošta između Hrvatske i Jordana očito jako dugo putuje u oba smjera", rekla nam je Anja.

HP: Problem može biti u premalom broju pošiljki iz Jordana

Stoga smo pitali Hrvatsku poštu u čemu je problem, a oni su nam objasnili da se razglednice inače šalju kao obična pisma te da nema razlike između njih i drugih pošiljki.

"To znači da nisu pojedinačno evidentirane u poštanskom sustavu, nije predviđena mogućnost praćenja njihovog kretanja u poštanskim tokovima, a primatelj nije dužan potvrditi da mu je pošiljka uručena. Drugim riječima, ne može se utvrditi što se točno dogodilo s razglednicama i kojim putem su uopće stigle u Hrvatsku i jesu li stigle izravno iz Jordana ili nekim drugim poštanskim tokom.

Jedna od mogućnosti je da poštanske vreće s pošiljkama ili same pošiljke ostanu zametnute u međunarodnim zračnim lukama koje su velika poštanska čvorišta. U konkretnom slučaju moguće je da jordanska pošta zbog vrlo male količine pošiljaka dio njih šalje posredovanjem drugih poštanskih operatora, bez korištenja izravnih otprema što je u skladu s aktima Svjetske poštanske unije, a može također uzrokovati da pošta iz Jordana ne stiže ili stiže s kašnjenjima", objašnjavaju iz pošte.

Pošta iz Jordana inače redovito dolazila

Napominju i da je u spomenutom periodu, u zadnjih nekoliko godina, pošta iz Jordana redovito dolazila, i to u malim količinama.

"Inače svu poštu prispjelu iz međunarodnog prometa odmah po primitku sortiramo i šaljemo na uručenje. Također, ukoliko se pojave određeni zastoji u poštanskoj vezi s nekom državom, korisnike o tome redovito informiramo putem naših internetskih stranica", kažu iz HP-a.

"U svijetu postoji velik broj područja na kojima poštanski operatori nisu u mogućnosti pružiti odgovarajuću uslugu"

"Nažalost, u svijetu postoji velik broj nestabilnih područja, odnosno područja na kojima javni poštanski operatori nisu u mogućnosti pružiti odgovarajuću uslugu korisnicima ili ju pružaju u vrlo teškim uvjetima. Geopolitičke prilike, odnosno događaji svakako mogu utjecati na privremeno ukidanje poštanskih ruta ili na značajno produljenje vremena dostave. Iako se poštanski operatori trude osigurati neometano odvijanje prometa, to u određenim slučajevima nije moguće.

Ukoliko primatelj nije zaprimio očekivanu pošiljku iz druge države u predviđenom roku, tada pošiljatelj sukladno pravilima Svjetske poštanske konvencije treba pokrenuti međunarodni potražni postupak za utvrđivanje činjenica.

Napominjemo kako se potražni postupak ne može pokrenuti za obične pismovne pošiljke poput razglednice s obzirom na to da su u pitanju pošiljke koje nisu praćene, odnosno evidentirane u poštanskom sustavu. Korisnici se za provjeru svakako mogu prvo javiti našem Kontakt centru na 072 303 304, putem e-maila na kontakt.szk@posta.hr ili putem kontakt obrasca na https://obrasci.posta.hr/", poručuju iz pošte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.