Bez obzira na to jeste li ljubitelj K-popa ili ne, velika je vjerojatnost da ste čuli za KPop Demon Hunters. Ovaj animirani film postao je globalni hit od trenutka kad se pojavio na Netflixu u lipnju. U samo dva tjedna pogledalo ga je više od 33 milijuna gledatelja, ušao je u Top 10 u čak 93 zemlje, a trenutačno drži drugo mjesto na globalnoj ljestvici gledanosti.
Uz brojne oduševljene obožavatelje koji već traže nastavak, film je izazvao i pravi glazbeni potres - pjesme iz filma preplavile su svjetske top-liste, čak nadmašivši i mega-popularne grupe poput BTS-a i Blackpinka.
U središtu priče su Huntr/x, ženska K-pop grupa koja se, osim nastupa na pozornici, bori i protiv nadnaravnih prijetnji koje ugrožavaju svijet. Njihovi glavni protivnici su Saja Boys, buntovna muška grupa s mračnom prošlošću. Film kombinira akciju, humor, fantaziju i snažnu poruku o prijateljstvu i vjeri u sebe, a sve je zapakirano u vrhunski animirani spektakl.
No ono što je publiku diljem svijeta posebno oduševilo je – glazba. Čak sedam pjesama iz filma završilo je na Billboard Hot 100, a čak dvije zauzele su prvo i drugo mjesto na Spotifyju u SAD-u.
Za razliku od brojnih crtića u kojima su pjesme samo popratni sadržaj, ovdje je glazba sastavni dio radnje, gotovo poput oružja kojim se likovi bore protiv zla. Emotivni trenuci dodatno su pojačani kroz originalne pjesme, a sve je pažljivo uklopljeno u priču.
"Glazba nije samo dodatak, ona nosi emociju i priču", objašnjava Lashai Ben Salmi, žena koja proučava korejsku kulturu.
Redateljica Maggie Kang, korejsko-kanadskih korijena, koja je odrasla uz K-pop, htjela je stvoriti nešto što će biti autentično i ozbiljno. Zajedno s redateljem Chrisom Appelhansom, angažirala je vrhunske K-pop producente, među kojima su Teddy Park (poznat po radu s Blackpink) i Lindgren, dobitnik Grammyja koji je surađivao s BTS-om.
Čak i oni koji ne slušaju ovakvu vrstu glazbe ostali su zatečeni kvalitetom glazbe i pričom. "Nisam previše u toj glazbi, ali soundtrack ovog filma ne prestajem slušati", rekla je Amanda Golka, influencerica i tiktokerica iz Los Angelesa.
Glazbeni kritičar i etnomuzikolog Kim Youngdae ističe da je film idealan alat za približavanje korejske kulture zapadnoj publici. "K-pop se dugo pokušavao probiti u zapadnu pop-kulturu, ali animacija je odličan način za rušenje kulturnih barijera", kaže.
Još jedan od razloga za ogroman uspjeh leži u vjerodostojnom prikazu korejske kulture. U filmu se pojavljuju tradicionalni elementi poput javnih kupališta, korejske medicine, zidina Seula, Namsan tornja, ali i detalji svakodnevice – od prehrane do odjeće.
Produkcijska ekipa putovala je u Južnu Koreju, istraživala narodna sela, arhitekturu u četvrti Myeongdong i dokumentirala sve do najsitnijih detalja kako bi film bio što autentičniji. Čak su i pokreti usana likova animirani prema korejskom izgovoru, iako govore engleski.
"Htjeli smo da sve djeluje što više korejski. Od emocija likova do dizajna scena – sve je prožeto korejskom tradicijom", kaže Kang.
Film vjerno prikazuje i K-pop fan kulturu – od potpisivanja albuma i light stickova do masovnih plesnih nastupa. Likovi izmišljene grupe Huntr/x i njihovi rivali Saja Boys izvode precizno uvježbane kalgunmu koreografije, baš kao prave K-pop zvijezde.
No film ne prikazuje samo jednu grupu – već slavi čitavu K-pop scenu i sve generacije. "Fanovi se često vežu uz jednu grupu, ali ovdje se slavi cijela kultura", ističe Kim.
Zanimljivo je kako film povezuje korejsku tradiciju s modernim K-popom. Huntr/x koristi mačeve i lepeze inspirirane šamankama (Mudang), dok Saja Boys utjelovljuju duhove smrti. U priču su utkane i legende o Dokkaebijima (korejskim goblinima) i Dangsan stablima – simbolima zaštite i sreće.
Maskote Derpy (tigar) i Sussy (svraka) također imaju simboliku – temelje se na korejskom folkloru i vjerovanjima iz doba Joseona.