Raspad The Beatlesa nije bio samo kraj jednog od najutjecajnijih bendova svih vremena, već i bolan prekid dubokog prijateljstva između Johna Lennona i Paula McCartneyja. Dvojac koji je stvorio neke od najvećih hitova u povijesti glazbe, i koji su bili nerazdvojni od tinejdžerskih dana, našao se na suprotnim stranama zbog poslovnih nesuglasica.
Njihov sukob prelio se i u glazbu, gdje su kroz stihove svojih solo pjesama vodili javni obračun, koristeći jedan drugoga kao gorku inspiraciju, piše Collider.
Prvi koji je javno potegnuo oružje bio je John Lennon. Na svom prvom solo albumu Plastic Ono Band, Lennon se želio radikalno odmaknuti od nasljeđa Beatlesa. To je najočitije u pjesmi God, gorko-slatkoj baladi u kojoj se odriče svih idola svoje generacije, od Kennedyja do Dylana.
No, stih koji je najviše zabolio obožavatelje, ali i samog McCartneyja, bio je: "I don't believe in the Beatles, I just believe in me." Pjesmu je zaključio porukom svijetu i samome sebi: "The dream is over."
Ove riječi duboko su povrijedile McCartneyja, koji se, kako je kasnije otkrio u svom podcastu A Life in Lyrics, pitao zašto je Lennon toliko ljutit i omalovažava sve što su zajedno stvorili. Taj osjećaj iznjedrio je i njegov odgovor.
Na albumu Ram iz 1971. godine, u pjesmi Too Many People, suptilno je prozvao Lennona i Yoko Ono zbog, kako je smatrao, njihovog propovijedanja o tome kako bi drugi trebali živjeti. "That was your first mistake / You took your lucky break and broke it in two", pjevao je McCartney, izravno optužujući Lennona za raspad benda.
Lennonov odgovor bio je sve samo ne suptilan. Pjesma How Do You Sleep? s albuma Imagine bila je brutalan i izravan napad. Stihovi poput "A pretty face may last a year or two / But pretty soon they'll see what you can do / The sound you make is muzak to my ears / You must have learned something in all those years" bili su puni niskih udaraca.
McCartney je kasnije saznao da su Lennonovu ljutnju potpirivali Yoko Ono i menadžer Allen Klein, čije je imenovanje i pokrenulo poslovni sukob unutar benda. Klein je, navodno, predložio stih koji je McCartneyja najviše razbjesnio, svodeći cijeli njegov doprinos Beatlesima na jednu pjesmu: "The only thing you done was Yesterday / And since you're gone you're just another day."
Unatoč povrijeđenosti, McCartneyju je prijateljstvo bilo važnije od pobjede u medijskom ratu. S novim bendom Wings, 1971. godine snimio je album Wild Life, koji završava pjesmom Dear Friend - izravnim pozivom na pomirenje. U emotivnoj klavirskoj baladi, McCartney otvara srce i pita Lennona jesu li njegove oštre riječi proizašle iz straha ili iskrenog uvjerenja.
"Dear friend, what's the time? / Is this really the borderline? / Does it really mean so much to you? / Are you afraid, or is it true? / Dear friend, throw the wine / I'm in love with a friend of mine / Really truly, young, and newly-wed / Are you a fool, or is it true?" pjevao je, tražeći put natrag do svog prijatelja.
Iako nikada nisu izravno razgovarali o toj pjesmi, McCartney vjeruje da ju je Lennon čuo i razumio poruku. Nakon nje, javni glazbeni obračuni su prestali. Njih su dvojica uspjela popraviti svoj odnos i ponovno postati prijatelji.