Forbes je objavio listu najboljih kreatora sadržaja na društvenim mrežama i YouTubeu za 2024. godinu. Procjenjuje se da industrija influencera danas vrijedi 250 milijardi dolara, a Goldman Sachs predviđa da će ta brojka narasti na gotovo 500 milijardi dolara do 2027. godine.
Na listi se nalazi 50 najuspješnijih kreatora koji su, svi skupa, u posljednjih 12 mjeseci zaradili 720 milijuna dolara, što je skok od 20 milijuna dolara u usporedbi s istom listom lani. "Od prošle godine, Forbesovi top kreatori dodali su više od 100 milijuna pratitelja svom ukupnom broju - sada se mogu pohvaliti s više od 2.7 milijardi pratitelja na YouTubeu, TikToku i Instagramu", piše magazin.
Kako bi rangirao svjetske kreatore, Forbes je skupio podatke o procijenjenoj bruto zaradi, broju pratitelja, stopama angažmana i poduzetničkim aktivnostima tisuća internetskih ličnosti uz pomoć marketinške tvrtke Influential. Ovo je, prema tom izračunu, najboljih deset:
10. Khaby Lame
@khaby.lame I promise they work ,believe me #learnfromkhaby #comedy ♬ original sound - Khabane lame
- Zarada: 20 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 255 milijuna
- Angažman: 0.25%
- Uspjeh u poduzetništvu: 3
Zovu ga Charliejem Chaplinom digitalnih medija. Najpraćenija je osoba na TikToku s ukupno 163 milijuna pratitelja te ukupno 2.5 milijardi lajkova. Ima unosne ugovore s brendovima Hugo Boss, Fortnight i Sony Pictures. Sklopio je ugovor s maloprodajnim američkim divom Walmartom. Živi u Italiji, a jednostavnije ga poznajete kao "onog tipa koji samo sliježe ramenima u kameru, bez riječi".
9. Rhett i Link
- Zarada: 36 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 14.3 milijuna
- Angažman: 0.25%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Osnivači brenda Mythical YouTube pretvorili su svoj komični kanal u multimedijsko carstvo. Njihovu emisiju Good Mythical Morning prati 19 milijuna pretplatnika, dok kulinarski show Mythical Kitchen ima 3.9 milijuna pratitelja. Prodaju brendiranu odjeću i dodatke, imaju podcast, nastupaju diljem SAD-a te kroz Mythical Ventures ulažu u kreatore koji tek postaju uspješni.
8. Alex Cooper
- Zarada: 22 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 5.7 milijuna
- Angažman: 6.5%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Svoj podcast Call Her Daddy pretvorila je u medijskog giganta. U jesen 2024. potpisala je sa SiriusXM-om ugovor vrijedan 125 milijuna dolara za svoju mrežu emisija koje vode razni kreatori na SiriusXM. Podcasti uključuju Hot Mess Alix Earle (#30 na listi), Pretty Lonesome Madeline Argy, Boyfriend Material Harryja Jowseyja i In Your Dreams Owena Thielea. Ugovor stupa na snagu 2025., čime će zamijeniti ugovor od 60 milijuna dolara koji je dosad imala sa Spotifyem.
Nedavno je ugostila i kandidatkinju za američku predsjednicu Kamalu Harris.
7. Mark Rober
@markrober Losers pick up.
♬ original sound - Mark Rober
- Zarada: 25 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 61.9 milijuna
- Angažman: 2.09%
- Uspjeh u poduzetništvu: 3
Bivši NASA-in inženjer koji je postao kreator sadržaja gotovo je udvostručio svoju bazu pretplatnika na YouTubeu 2024., s 30 milijuna pretplatnika na više od 57 milijuna. Snima razne znanstvene eksperimente. Roberova tvrtka, Crunch Labs, dodatno unovčava obrazovni kut prodajom pretplatničkih kutija s temom STEM-a djeci i, od travnja, linijom proizvoda namijenjenoj tinejdžerima i odraslima.
Ušao je u partnerstvo s organizacijom FIRST i zakladom Google.org kako bi znanost učinio dostupnijom u izoliranijim zajednicama.
6. Dixie D'Amelio
@dixiedamelio milan fittings ☑️☑️☑️
♬ TASTE - Tom 🪩🍓
- Zarada: 14.60 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 87 milijuna
- Angažman: 1.88%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Dixie D'Amelio možda ne objavljuje tako često kao prije nekoliko godina (kada ju je Forbes proglasio drugom najuspješnijom na TikToku), ali je relevantnija nego ikad. Iskoristivši početnu slavu svoje sestre Charli (#4 na ovom popisu) na društvenim mrežama, Dixie se bacila u modni sadržaj.
Njena partnerstva uključuju Chopard, Ferragamo, Louis Vuitton i Valentino. Sa sestrom razvija obiteljsku liniju obuće D'Amelio Footwear. Bavi se i glazbom - njen singl Be Happy ima više od 100 milijuna slušanja na Spotifyu.
5. Blizanci Stokes
- Zarada: 20 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 113.7 milijuna
- Angažman: 3.09%
- Uspjeh u poduzetništvu: 3
Jednojajčani blizanci Alex i Alan Stokes vode jedan od najbrže rastućih YouTube kanala, Stokes Twins. Imaju više od 100 milijuna pratitelja na TikToku, Instagramu i YouTubeu. Tijekom posljednjih 12 mjeseci njihove objave privukle su više od 4 milijarde pregleda. Čini se da njihovo vrijeme tek dolazi.
4. Charli D'Amelio
- Zarada: 23.50 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 213.5 milijuna
- Angažman: 0.27%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Charli D'Amelio je sa samo 18 godina bila tiktokerica s najvećom zaradom. Te 2021. godine ona je - samo plesala pred kamerama. Nekoliko godina i tisuću imitatora kasnije, D'Amelio je ostala među najpraćenijim ljudima na TikToku. S gore spomenutom sestrom pokrenula je liniju obuće, postala je i glumica u mjuziklima i čini se da je nezaustavljiva.
3. Matt Rife
- Zarada: 50 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 30.4 milijuna
- Angažman: 3%
- Uspjeh u poduzetništvu: 3
Komičar Matt Rife iskoristio je svoju digitalnu popularnost kako bi zaradio i na stvarnim nastupima. Stand-up komičar, koji je 2022. godine postao viralan na TikToku, zaradio je desetke milijuna ove godine rasprodavši live nastupe (kojih održava oko 30 mjesečno).
Na Netflixu glumi u dva komičarska specijala. Natural Selection i Lucid. U prosincu Rife planira objaviti memoare pod naslovom Your Mom's Gonna Love Me.
2. Dhar Mann
- Zarada: 45 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 120 milijuna
- Angažman: 0.33%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Zlostavljanje, rasizam, nejednakost - to su teme kojima se bave Dhar Mann i njegov tim od više od 150 ljudi. Njegov YouTube kanal ima 23 milijuna pretplatnika. "Cilj je od početka bio pomoći ljudima koji prolaze kroz teška razdoblja u životu. Teška vremena kroz koja sam i ja prošao", rekao je.
Tijekom prošle godine zaradio je 45 milijuna dolara putem Google Adsensa i partnerstava s brendovima, uključujući WhatsApp, Universal i SocialPoint. Mann također vodi marketinšku agenciju (5th Quarter Agency) i kozmetički brend (LiveGlam).
1. MrBeast
- Zarada: 85 milijuna dolara
- Ukupan broj followera: 503 milijuna
- Angažman: 2.38%
- Uspjeh u poduzetništvu: 4
Mr Beast ima više od 500 milijuna pratitelja na društvenim mrežama, što ga čini najpraćenijim kreatorom na svijetu. Pravim imenom Jimmy Donaldson ima više od 320 milijuna pretplatnika na svom glavnom YouTube kanalu i gotovo 9 milijardi pregleda samo tijekom prošle godine.
Sve to zahvaljujući videozapisima koji prikazuju ekstremne vratolomije (preživljavanje u špilji tjedan dana) i razne izazove (provođenje 100 dana u bunkeru za osvajanje 500.000 dolara).
Donaldsonova ogromna popularnost pokrenula je uspješne linije potrošačkih proizvoda od odjeće do njegovih Feastable čokoladica. Oko njega se vežu i kontroverze. U rujnu su natjecatelji njegovog nadolazećeg Amazon showa, Beast Games, tužili Donaldsonovu producentsku tvrtku zbog nesigurnih uvjeta na setu. Tužbu nije komentirao.
Početkom godine jedan od takvih videa snimao je i u Hrvatskoj. Natjecatelji su se kod Dubrovnika tad otrovali nečistom vodom.