JEDAN od najkontroverznijih pojmova današnjice jest "plus size", o kojem svi imaju mišljenje. Neki hvale činjenicu da se danas u medijima mogu vidjeti različita tijela, naročito ona koja se ne uklapaju u stereotipe o idealnom ženskom tijelu. Drugi smatraju da je plus size štetan, jer ohrabruje gomilanje suvišnih kilograma koji mogu donijeti brojne bolesti.
Podjele su postale još jače nakon što su plus size manekenke izgurale "obične" manekenke s naslovnica, a daleko najjači odjek ima naslovnica britanskog Cosmopolitana. Nju krasi Tess Holliday, koju nerijetko nazivaju "najvećom curom s manekenskim ugovorom". Prvi je protiv naslovnice progovorio britanski voditelj Piers Morgan, koji ju je najprije kritizirao na društvenim mrežama, a sad je odlučio Tess poslati poruku i putem britanskog Daily Maila.
"Draga Tess, mi se ne poznajemo. Ustvari, do prije nekoliko tjedana, nikad nisam čuo za tebe. Tad si se pojavila na naslovnici Cosmopolitana, odjevena u zeleni badić uz naslov: 'Supermodel riče! Tess Holliday želi da je hejteri poljube u dupe. Bila je to jako snažna naslovnica jer si visoka 160 centimetara i teška 136 kilograma", započeo je Morgan, a potom nastavio još žešće.
"Ti patiš od morbidne pretilosti. To ne znači da sam ja kreten koji te posramljuje, kao što vojska tvojih fanova odmah viče. To je činjenica. Medicinska zajednica definirala je da je to osoba koja ima 45 kilograma viška ili joj je BMI 40 ili više. To si ti. Morbidna pretilost, kao što joj ime kaže, ozbiljno je zdravstveno pitanje. Oni kojima je dijagnosticirana imaju povećan rizik da će oboljeti od dijabetesa, visokog krvnog tlaka, žučnih kamenaca, osteoartritisa, bolesti srca i raka. Drugim riječima, može te ubiti", iznio je Morgan.
Dodao je da ju je Cosmopolitan stavio na tron i proglasio uzorom za one koji su isključeni i "onim što modna industrija treba" jer " se ne prilagođava uskim standardima ljepote koje je postavilo društvo".
"Kakva gomila gluposti. Kao kod manekenki veličine nula, tvoje tijelo ono je koje ljudi ne bi trebali slaviti jer je nezdravo", napisao je i dodao da ne vjeruje Tess kad kaže da nikad nije bila teža, ali i da se nikad do sad nije voljela kao što se voli sad.
"Mislim da si zarobljena u paklenoj spirali samozavaravanja u kojem ti slava i zarada ovise o tome da ostaneš morbidno pretila. Sad si u Cosmopolitanu i na televiziji jer si opasno pretila, ali glumiš radost. Urednici i producenti ti masno plaćaju da morbidnu pretilost predstaviš kao glamuroznu i iskorištavaju te", dodao je i naglasio da ni sam nema savršeno tijelo.
Liječnik mu je rekao da je relativno fit čovjek za svoje godine, no savjetovao mu je da smršavi.
"Za razliku od tebe ja kad vidim fotku na kojoj izgledam debelo, ne veselim se. Mršavljenje nije lako, a prvi korak je da budeš brutalno iskrena", poručio je.
Njegovo pismo izazvalo je lavinu reakcija. Mnogo je onih koji se slažu s njim i poručuju Tess da smršavi zbog svog zdravlja i činjenice da ima dva sina kojima treba zdrava majka. Drugi se ljute na njega i predbacuju mu da nikad nije pisao o manekenkama koje se bore s anoreksijom i nemogućim standardima ljepote u modnom svijetu.
S druge strane, Revolve, modna kuća vrijedna milijardu dolara prošlog je tjedna iz prodaje povukla majice koje su, prema njima, trebale imati pozitivnu poruku, no ona se negdje putem izgubila.
Naime, kompanija koju su osnovala dva muškarca bez modnog iskustva, odlučila se pozabaviti predrasudama s društvenih mreža, a jedna o njima tiče se prekomjerne težine. Preko sive majice koju su nazvali Paloma ispisali su "Debljina nije prekrasna, ona je samo izlika". Iako je ispod pisalo korisničko ime autora te misli, ono je bilo ispisano sitnim, gotovo nevidljivim slovima, zbog čega je ova rečenica izgledala poput slogana koji zastupa Revolve.
U kampanju protiv njih uključila se i Tess, koja ih je napala na Twitteru.
"Imaju ogromnu publiku mladih žena i guraju tu toksičnu ideju da je naša vrijednost povezana s veličinom koju nosimo. Očito nikad nisu vidjeli mene, koja sam debela i prekrasna", rekla je za Mic.
Revolve je na kraju povukao majicu iz prodaje te se ispričao na svojim društvenim mrežama, poručivši da su krivo procijenili situaciju.