Tony Cetinski je prije par dana objavio vijesti o suradnji sa slovenskom tvrtkom Qvrse. Ta tvrtka se bavi svim trendy riječima na polju IT tehnologija u društvenim medijima: AI, NFT, metaverse, virtualni hangout, ethereum… Nema čega nema.
Za Tonyja su pripremili virtualnu akciju Ošišaj Tonyja koja obećava virtualnu avanturu u kojoj će se svi virtualno zabaviti te osvojiti virtualne nagrade. Akcija se lansira danas u 18 sati za sve koji se prijave na vrijeme (nećete vjerovati, ima još mjesta!).
Sve ovo služi virtualnoj promociji virtualnog singla koji pjevaju Tony i Adi Šoše, a pojavit će se i virtualni spot sniman uz pomoć AI-ja. Autor Amil Lojo je stvarna osoba, ali glazba koju radi toliko je generična da bi mi bez problema prodali priču da je i on virtualan.
Ovo su valjda screenshotovi iz spota:
Ovi vizuali su instant klasik. Obožavam Blade Runner estetiku na pjesmu koja će sigurno imati stihove poput “naši snovi, mila, žar su ovoga života / udahni osmijeh moga srca, uzmi ga k’o svog pilota”.
Zašto mi je ovo zanimljivo?
Prvo ono očito: urnebesna mi je ideja da netko oglašava Tonyja Cetinskog kao futurista. Među “novim stvarima” kojima Tony u PR izjavi kaže da je “težio” su ove:
- teorije zavjere za vrijeme covid-19 krize
- usporedbe lijekova s kastracijom
- inzistiranje na teorijama da je cilj cijepljenja čipiranje stanovništva
- Instagram live druženje s Dejanom Lovrenom koji podupire teorije mikročipova u ljudima te širenja virusa 5G mrežom
- Skype javljanje u kojem je pozvao na akciju Dan žrtava oštećenih cjepivom - ni manje ni više nego na gostovanju u HRT emisiji Dobro jutro, Hrvatska
- u svojoj Facebook grupi imena Imam pravo znati i odabrati tražio je pratitelje da šalju fotografije 5G odašiljača, govoreći da je “5G carstvo iznad naših glava spremno”
- povukao je pitanje je li za zagrebačku oluju kriva majka priroda ili HAARP
- malo nategnuto, ali i presađivanje kose je nekakav novitet valjda?
Sve ove futurističke akcije naišle su na salve odobravanja njegovih obožavatelja. Jedini problem je što njegovi obožavatelji nisu više glazbeni kežualci koji znaju onih nekoliko njegovih megahitova i vole se prisjetiti nekih boljih vremena. Nakon ovog kršćanskog alt-desničarskog rebrendiranja, ostali su pretežno ovi koji bi htjeli da Pernar malo više objavljuje, pa je i Cetinski solidna opcija. Drugim riječima, Cetinski se zatvorio u desničarsko-kršćansku eho komoru s fanaticima.
Slično onome što je General Woo napravio za Tram 11.
Ali Tony je samo fusnota u ovoj priči
Nakon što je generativni AI (uz druge trendy pojmove s početka teksta) svima postao lako dostupan, a veliki igrači potrošili su značajna sredstva na zanimljive pionirske primjene ovih tehnologija, imamo klasičan primjer vertikalnog osvajanja tržišta. Nakon koncerata Travisa Scotta unutar Fortnitea i one sulude U2 Sphere rezidencije u Las Vegasu koju su gledatelji zabrinjavajuće opisivali kao “duhovno iskustvo”, došao je red i na derivate.
Bit će tu ponajprije uštede na fotografiji i spotovima zamaskirane pod futurizmom (slično kao što se manjak mašte u dizajnu maskira minimalizmom), pogotovo kad AI bude dovoljno dobar za još realnije rezultate. Sve učestalije viđat ćete jeftine marketinške forice nastale u dokolici marketinških agencija - poput ove o šišanju Tonyja i onog pokušaja prodaje neobjavljenih demo pjesama pod krinkom revolucionarnog NFT albuma Kukus klana. Nažalost, cilj dodatne zarade glazbenicima je previše uzbudljiv, a financije u domaćoj industriji su preslabe da bi se razmišljalo detaljnije o biranju sredstva.
Odličan primjer je pobjednica prvog izdanja Blammyja - Ella Dvornik.
Kao najstarije dijete hrvatskog influencer-marketinga, prošle godine napravila je svoj alter ego maštovitog imena Alterella da bi predstavljala trap pjesme za koje bi bilo bolje da je i njihovo autorstvo prepustila umjetnoj inteligenciji.
Ella je najavljivala album kao ambiciozan multimedijski projekt temeljen na modernoj tehnologiji u koji se “dala tisuću posto”, i u koncept i u “provokativne” i “ozbiljne” pjesme u kojima “spušta glupa uvjerenja i vrijednosti nametnute ženama”.
Od modernih tehnologija dobili smo loš Instagram filter i AI generirane vizuale, dakle nešto što možete riješiti uz pomoć 10 dolara na Fiverru i registracijom na Midjourney. Ozbiljnost pjesama nije tema ovog članka, ali evo jedne koju Ella smatra osnažujućim komadom za kontekst:
Glazba = marketinški content
Ostaje nam samo jedan zaključak: 90% glazbenika izvršilo je misiju tranzicije glazbe iz uloge umjetničkog djela u ulogu dodatnog contenta za svoj online portfolio. Glazbenici ionako zarađuju najviše na influensanju, ali ružno je reći da ti je to zanimanje, ljudi te čudno gledaju. Bolje ostati glazbenik.
S tim dolazi i fokus na marketing koji potpuno nadvladava brigu o kvalitetnoj glazbenoj supstanci, što ponajviše možete vidjeti u domaćem trapu koji je prvo bio neželjeno dijete američkih trendova, a sad je postao beskrajni loop mlaćenja vlastitih ispraznih lajtmotiva ne bi li imali pozadinsku buku za svoje marketinške aktivnosti.
Moderna tehnologija glazbenicima će sve to olakšati, a onda bi bilo za očekivati da će im ostati više vremena za glazbu i kreativnija rješenja, zar ne?
Kad bi bar to bila glavna kočnica. Ovako očekujmo oblačenje virtualnih influencerica u metaversu, blunt rotaciju članova yema uz Apple Vision Pro naočale i seksi Alterella bota na Pornhubu.
Šišanje Tonyja zaista je prozor u budućnost.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.