Foto: Tatjana Ivegeš-Wilhelm/Softwarecity.hr
MOŽDA će kroz petnaestak godina informatika biti predmet koji će se u školama redovno učiti već u prvom razredu kako to predviđa osnivač Facebooka Mark Zuckerberg. Teško je to reći, no mnogi će se složiti kako su informatička znanja ona koja možda najviše oblikuju tehnološki razvoj jednog društva, poručuju iz udruge Osijek Software City.
Istraživanja pokazuju da će se djeca u velikom postotku posvetiti i kreativnom radu na računalu ako im se takvi sadržaji predstave na njima zanimljiv i poticajan način. Upravo je to i cilj ove međunarodne inicijative kojoj se pridružuju razne informatičke tvrtke i pojedinci iz cijelog svijeta doprinoseći kvalitetnim materijalima u obliku informatičkih radionica, iz kojih nastavnici mogu vrlo lako stvoriti kvalitetnu osnovu za jedan Sat kodiranja, ali i potaknuti učenike na daljnji samostalni rad.
Čak trinaest osnovnih i dvije srednje škole iz Osijeka i okolice uključuju se u tjednu informatičke edukacije koji je upravo u tijeku, od 8. do 14. prosinca, u ovaj projekt koji ove godine ima za cilj angažirati ukupno sto milijuna učenika širom svijeta.
"Sat kodiranja donosi zaista pregršt didaktički i metodički kvalitetnih vježbi koji nastavnicima mogu pomoći kreirati dobre radionice koje će i najmlađe učiti u programerskim koracima što je s obzirom na vizualnu kulturu kojoj pripadamo često velik izazov", rekla je prof. Viktorija Hržica, viša savjetnica za informatiku i računalstvo.
"Cilj nam je promicati informatičku pismenost, ali i raditi na tome da u Osijeku i Hrvatskoj stvorimo centre informatičke izvrsnosti", rekao je Davor Banović, voditelj ove inicijative ispred udruge Osijek Software City.
Da ovakva i slične inicijative imaju smisla može se doznati od Matije Kopića, osnivača i direktora osječke tvrtke Farmeron koja je dobro poznata i investitorima iz Silicijske doline.
Tvrtke iz regije ovog trena potrebuju pedesetak inženjera informatike koje ne nalaze tako lako, otkrio je Matija te dodao: "Programiranje je postalo sveprisutno, i hrvatsko društvo mora iskoristiti tu priliku. Naša djeca moraju razumjeti da su računala motori budućnosti i da nam se pružaju nebrojene prilike da mijenjamo svijet kroz tehnologiju - samo ih treba zgrabiti. Utrka za stvaranje high-tech i science-based ekonomija sutrašnjice traje već odavno i brojne su zemlje zauzele dobre pozicije u toj utrci. Hrvatska još ne razmišlja o uključivanju. No započeti zaista nije teško, u to smo se uvjerili ovaj tjedan u brojnim osječkim školama. Entuzijastični nastavnici i uzbuđeni učenici su dokaz da je programiranje ustvari naš pravi put, a ne floskule kojima nas političari zasipaju. Probudimo se iz zimskog sna i dajmo našoj djeci priliku da budu građani svijeta, ravnopravni u digitalnoj ekonomiji koja mijenja sve moguće obrasce ljudskog djelovanja. Nitko neće ostati izvan promjena koje se događaju. Kao što bi rekao Marc Andreessen: 'software is eating the world'".