Foto: PR
Ovim riječima započinje članak "Is Croatia Europe's best festival destination?" ("Je li Hrvatska najbolja europska festivalska destinacija?") Bena Beaumonta-Thomasa u britanskom Guardianu.
Od mrtvila do konkurencije Ibizi
Autor ističe da većinu festivala organiziraju Britanci, ali spominje i one u hrvatskoj organizaciji (Fresh Island, Terraneo) te posebni naglasak stavlja na veliku dance franšizu Ultra koja u Hrvatsku dovodi velike zvijezde elektronske glazbe.
"Kako se Hrvatska uspjela transformirati iz ratom uništenog mrtvila u ozbiljnu konkurenciju Miamiju i Ibizi?", zapitao se autor i započeo priču o promotoru Nicku Colganu koji je prije 10 godina posjetio hrvatsku obalu i jednostavno se zaljubio u prirodne ljepote i potencijal.
S kolegom Eddiejem O'Callghanom pokrenuo je Garden Festival koji je isprva privukao tristotinjak ljudi da bi vremenom porastao do 3000 posjetitelja. Zahvaljujući suradnji s ostalim promotorima, u regiji su pokrenuti i festivali kao što su Soundwave, Outlook i Dimensions.
Niske cijene
Kombinacija jeftinih letova i niskih cijena uskoro je privukla Britance koji su prepoznali atraktivnost zemlje u kojoj pivo ne košta stotinjak kuna kao na Ibizi.
Mark Newton, pokretač Hideouta, pohvalio je hrvatske vlasti: "U Engleskoj imate problema s birokracijom. Hrvati su po tom pitanju daleko bolji. Prihvatili su promotore, a to olakšava situaciju". Newton dodaje i da niske cijene nisu rezultirale neželjenim posjetiteljima: "Hrvati paze da ne postanu jedna od onih loših destinacija koja privlači ekipu koja se samo opija i sklona je tučnjavama. U suradnji s lokalnim vlastima, protiv toga se borimo koliko god je to moguće. Slušaju nas i prihvaćaju naše savjete."
Dugoročni ciljevi
Nick Colgan se s njim slaže: "Blisko surađujemo s gradskim vijećem, gradonačelnikom, selima i ljudima, i važno nam je da ih uključimo u sve što radimo. Nemamo kratkoročne ciljeve već idemo na to da stvorimo nešto trajno."
"U dobrim smo odnosima s promotorima. Mladi ljudi koji dolaze odlični su gosti. Novac koji zaradimo uglavnom ostaje u gradovima i selima i vjerujemo da će posjetitelji prepoznati što Novalja može ponuditi i jednog se dana vratiti sa svojim obiteljima", rekao je Ivan Dabo, gradonačelnik Novalje.
Autor je svoj tekst završio sloganom: "Dođite zbog glazbe, ostanite zbog plaža".