2012. u Velikoj Britaniji je emitirana televizijska reklama za pseću hranu Bakers. Spot je osmišljen i proizveden kako bi privukao pažnju pasa. Korišteni su visokofrekventni zvukovi nečujni ljudskom uhu. U teoriji, pas bi bio toliko očaran da bi vlasnici možda sljedeći put kupili hranu tog proizvođača. U praksi, mnogi psi uopće nisu reagirali.
Psi ponekad reagiraju na televizijski ekran. Mogu se uzbuditi kad vide druge pse, životinje, zvukove ili slike. Što psi doista vide kad gledaju televiziju, pokušali su otkriti i znanstvenici.
Televizija se za psa ne razlikuje od stvarnosti jer oni svijet vide kroz raspon od dvije osnovne boje - žute i plave. Vjeruje se da psi imaju i do određene mjere zamućen vid. Još je važnije da psi obrađuju brzinu kadrova ili frekvenciju fuzije treperenja zaslona drukčije od ljudi. Ljudi mogu uočiti kretanje između 16 i 20 sličica u sekundi, a psi 70 ili više.
Što je sa sadržajem?
Psi obično reagiraju na iste stvari koje im skreću pažnju u stvarnosti - lajanje, zvuk igračaka ili naredbe. U studiji objavljenoj u časopisu Animal Cognition 2013. devet pasa dobilo je zadatak prepoznati drugog psa na ekranu. Iako je uzorak bio mali, većina je to uspjela.
S druge strane, ako je vaš pas neko vrijeme reagirao na druge pse na televiziji, a onda prestao, vrlo vjerojatno je shvatio da se slika pred njim neće pomaknuti izvan ekrana.
Sadržaj koji nije povezan sa psima obično im nije previše zanimljiv. To je rezultat istraživanja iz 2017. objavljen u časopisu International Journal of Human Computer Studies. Pred pse su postavljena tri ekrana, ali nisu bili previše zainteresirani za gledanje bilo čega. Pokazalo se i da su psi imali ograničenu televizijsku pozornost. U ekran su pogledavali tek nekoliko sekundi, a ne poput ljudi neprestano. No to ponašanje može biti karakteristično i za pasminu. Psi uzgajani za lov mogli bi biti zainteresirani za predmete u pokretu, a oni koji se oslanjaju na miris su vjerojatnije ravnodušni.
Što je s mačkama?
U studiji iz 2008. godine 125 mačaka moglo je gledati televiziju do tri sata dnevno. U prosjeku su pratile program 6.1 posto vremena. Kad su to činile, uglavnom su bile usredotočene na plijen. Budući da mačke reagiraju na slike ptica i glodavaca na ekranu, vlasnike se upozorava da izbjegavaju ostavljati ih pred upaljenim televizorom bez nadzora.
Zaključak je da pse i mačke više interesiraju događanja u stvarnom svijetu nego ona na ekranima. Možda je to dobra pouka i za ljude.